/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Systemgendannelse er forsvundet!! hjææælp
Fra : Michaelbs


Dato : 14-02-03 00:38

Min computer er begyndt at opføre sig underligt. Den crasher
(slukker-genstarter) når jeg udfører bestemte Ram krævende handlinger,
selvom jeg arbejder med små billedfiler og har 512mb ram.
Nå, men så ville jeg prøve at gå tilbage til et tidligere gendannelsespunkt
for at se om kunne hjælpe. Jeg klikker på gendannelsesprogrammet i hjælp og
support og sandelig om ikke jeg får beskeden: Programmet kunne ikke starte,
fordi framedyn.dll ikke blev fundet....og øverst på dialogboxen hedder det,
at rstrui.exe komponenten ikke blev fundet...
Det er ikke virus.
Jeg har ikke været inde og pille ved systemfiler...
nogen forslag??
mvh MIchael




 
 
Madsen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 14-02-03 16:12

Michaelbs skrev:

> Min computer er begyndt at opføre sig underligt. Den crasher
> (slukker-genstarter) når jeg udfører bestemte Ram krævende
> handlinger, selvom jeg arbejder med små billedfiler og har 512mb
> ram.

Har du egentlig nogensinde testet RAM for fejl?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Kurt B. Andersen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 14-02-03 20:00


"Michaelbs" <michaelschou@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4c2c55$0$146$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Min computer er begyndt at opføre sig underligt. Den crasher
> (slukker-genstarter) når jeg udfører bestemte Ram krævende handlinger,
> selvom jeg arbejder med små billedfiler og har 512mb ram.
> Nå, men så ville jeg prøve at gå tilbage til et tidligere
gendannelsespunkt
> for at se om kunne hjælpe. Jeg klikker på gendannelsesprogrammet i hjælp
og
> support og sandelig om ikke jeg får beskeden: Programmet kunne ikke
starte,
> fordi framedyn.dll ikke blev fundet....og øverst på dialogboxen hedder
det,
> at rstrui.exe komponenten ikke blev fundet...
> Det er ikke virus.
> Jeg har ikke været inde og pille ved systemfiler...
> nogen forslag??
> mvh MIchael
>
Den fejl så jeg i for kort tid siden på en ME installation. Der viste det
sig, at det skyldtes, at systemgendannelsen rent faktisk var deaktiveret.
Der ændrede jeg det via
Højreklik på Denne computer - vælg Egenskaber.
Fanen Ydeevne - knappen Filsystem
I næste billede var det fanen Fejlfinding, hvor jeg fjernede fluebenet ud
for Deaktiver systemgendannelse.
Så ophørte fejlen.

Kurt
Kurt



Michaelbs (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Michaelbs


Dato : 15-02-03 00:57

okay!! jeg har nu ikke deaktiveret funktionen, såvidt jeg ved...men det ku
da være spændende at afprøve...desværre ser fanesystemet ikke sådan ud på
XP, så jeg kan ikke finde ud af at komme ind til den funktion, hvor jeg kan
reaktivere systemgendannelsesprogrammet.
mvh Michael> >
> Den fejl så jeg i for kort tid siden på en ME installation. Der viste det
> sig, at det skyldtes, at systemgendannelsen rent faktisk var deaktiveret.
> Der ændrede jeg det via
> Højreklik på Denne computer - vælg Egenskaber.
> Fanen Ydeevne - knappen Filsystem
> I næste billede var det fanen Fejlfinding, hvor jeg fjernede fluebenet ud
> for Deaktiver systemgendannelse.
> Så ophørte fejlen.
>
> Kurt
> Kurt
>
>



Torben Jensen (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Torben Jensen


Dato : 15-02-03 08:02


"Michaelbs" <michaelschou@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4d8257$0$219$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> okay!! jeg har nu ikke deaktiveret funktionen, såvidt jeg ved...men det ku
> da være spændende at afprøve...desværre ser fanesystemet ikke sådan ud på
> XP, så jeg kan ikke finde ud af at komme ind til den funktion, hvor jeg
kan
> reaktivere systemgendannelsesprogrammet.
> mvh Michael> >

Gå ind i kontrolpanel-system- systemgendanelse,så er du der

Mvh Torben


Edmund (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 15-02-03 08:27

Michaelbs wrote:
> okay!! jeg har nu ikke deaktiveret funktionen, såvidt jeg ved...men
> det ku da være spændende at afprøve...desværre ser fanesystemet ikke
> sådan ud på XP

Højreklik på Denne computer - vælg Egenskaber.
Vælg fanen systemgendannelse

eller
Menuen Start\Programmer\Tilbehør\Systemværktøjer\Systemgendannelse

Men det kunne tyde på at framedyn.dll mangler
framedyn.dll skal ligge i C:\WINDOWS\system32\wbem

Gendan den fra din XP cd
Filen er pakket på XP cdén og hedder framedyn.dl_
Pak den ud i en comandopromt med kommandoen
expand framedyn.dl_ framedyn.dll

--
Mvh Edmund


Michaelbs (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Michaelbs


Dato : 15-02-03 11:58

Ja...en kammerat har allerede mailet framedyn.dll og rstrui.exe til mig og
angivet deres placering. Da jeg gik ind i systemmapperne lå de der allerede.
Jeg overskrev dem alligevel med de tilsendte. DEt hjalp bare ikke. Jeg får
stadig meddelsen at framedyn.dll ikke blev fundet, når jeg prøver at åbne
systemgendannelsesprogrammet i hjælp og support eller under
start/prgrammer/tilbehør/værktøjer...
mvh Michael





Jens Peter Karlsen (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 15-02-03 15:28

Den er nok ikke registreret korrekt. Fra en kommando prompt, prøv at
køre: regsvr32 framedyn.dll.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Sat, 15 Feb 2003 11:58:02 +0100, "Michaelbs"
<michaelschou@oncable.dk> wrote:

> Ja...en kammerat har allerede mailet framedyn.dll og rstrui.exe til mig og
>angivet deres placering. Da jeg gik ind i systemmapperne lå de der allerede.
>Jeg overskrev dem alligevel med de tilsendte. DEt hjalp bare ikke. Jeg får
>stadig meddelsen at framedyn.dll ikke blev fundet, når jeg prøver at åbne


Gunnar Grooss (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Gunnar Grooss


Dato : 15-02-03 09:22

> > at rstrui.exe komponenten ikke blev fundet...
> > Det er ikke virus.
> > Jeg har ikke været inde og pille ved systemfiler...
> > nogen forslag??
> > mvh MIchael
> >
> Den fejl så jeg i for kort tid siden på en ME installation. Der viste det
> sig, at det skyldtes, at systemgendannelsen rent faktisk var deaktiveret.
> Der ændrede jeg det via
> Højreklik på Denne computer - vælg Egenskaber.
> Fanen Ydeevne - knappen Filsystem
> I næste billede var det fanen Fejlfinding, hvor jeg fjernede fluebenet ud
> for Deaktiver systemgendannelse.
> Så ophørte fejlen.
>
Hej Kurt.
Det der har jeg prøvet 20 gange, men den sætter fluebenet i med det samme
igen, hvordan undgås det?
Gunnar



Kurt B. Andersen (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 15-02-03 15:37


"Gunnar Grooss" <a-g.g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4df89a$0$71644$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> Hej Kurt.
> Det der har jeg prøvet 20 gange, men den sætter fluebenet i med det samme
> igen, hvordan undgås det?
> Gunnar
>
>
Det ved jeg desværre ikke, da jeg ikke har oplevet det. Jeg går du fra, at
du bruger Anvend knappen inden du trykker på OK, det kan af og til være
nødvendigt for at få en ændring til at slå i gennem.
Derudover har jeg læst, at Norton Antivirus og Norton Utilities 2001 kan
give problemer med Systemgendannelse i ME, men ikke lige hvad problemet går
ud på.
Men jeg har så lige lavet et par forsøg og fandt frem til, at man også kan
ændre det via registreringsdatabasen. Så prøv følgende:
Start - kør skriv regedit
Tryk på F3 og søg efter systemrestore
Den skulle kun finde det en gang ovre i højre side. Højreklik på det og vælg
Rediger. Herefter ændrer du Y til N eller omvendt.
Genstart og se om det så reddede dagen for dig.

Til Peter
Har du prøvet at aktivere deaktivere, jfr. de andres forslag. Ellers kan du
også prøve registreringseditoren.
Du skal også søge på systemrestore
Når du så finder det, er det noget anderledes end i ME. Du skal i højre side
finde det sted, hvor der står
DisableSR
Højreklik på denne nøgle og sæt værdien til 0 (nul), hvilket betyder at
systemrestore er aktiveret. Hvis den står til 1 er den deaktiveret.
Prøv evt. at ændre det et par gange, men husk at genstarte efter hver
ændring, da ændringer først træder kraft efter genstart.

Kurt




Gunnar Grooss (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Gunnar Grooss


Dato : 15-02-03 18:44

> > >
> > Hej Kurt.
> > Det der har jeg prøvet 20 gange, men den sætter fluebenet i med det
samme
> > igen, hvordan undgås det?
> > Gunnar
> >
> >
> Det ved jeg desværre ikke, da jeg ikke har oplevet det. Jeg går du fra, at
> du bruger Anvend knappen inden du trykker på OK, det kan af og til være
> nødvendigt for at få en ændring til at slå i gennem.
> Derudover har jeg læst, at Norton Antivirus og Norton Utilities 2001 kan
> give problemer med Systemgendannelse i ME, men ikke lige hvad problemet
går
> ud på.
> Men jeg har så lige lavet et par forsøg og fandt frem til, at man også kan
> ændre det via registreringsdatabasen. Så prøv følgende:
> Start - kør skriv regedit
> Tryk på F3 og søg efter systemrestore
> Den skulle kun finde det en gang ovre i højre side. Højreklik på det og
vælg
> Rediger. Herefter ændrer du Y til N eller omvendt.
> Genstart og se om det så reddede dagen for dig.
>
Hej
Den blev ikke reddet (dagen) jeg ændrede Y til N, men når jeg ser efter er
der igen sat flueben i.
Det er dog noget jeg kan leve med, men jeg vil gerne selv bestemme.
Gunnar (Det er Win MED)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste