MS Windows
briani 27239
problemer med mit I(R)Q.....
Fra : Johan

Dato : 13-02-03 21:51

Please hjælp mig. Jeg ka' ik' hit' u' a' dæ! Den vil simpelthen ikke!!!!
Mit problem er, at jeg har købt et netkort (cardbus) til min IBM ThinkPad
760ed, men der bliver ved med at være ressource-konflikt mellem netkortet og
motherboard og
'programmeble interrupt controller'
Jeg kan ikke skifte adressen manuelt på netkortet , så nu ved jeg ikke
rigtigt, hvad man
kan gøre.

Måden den brokker sig på er at skrive under netkortegenskaber i
kontrolpanelet (jeg kører med windows 98SE):
"This device is not working because Windows Support for Programmable PCI
interrupts is not enabled"

Den hjælper selv til med at skrive, at hvis jeg vil afhjælpe problemet, skal
jeg "enable IRQ Steering".
Det gør jeg så, og computeren skal genstartes.
Problemet er bare, at der ikke er sket noget, og der står nøjagtigt det
samme under netkortegenskaberne igen.

Jeg har også været inde for egenskaberne for PCI-bussen og sørget for er der
er "enabled IRQ steering", men det har ikke hjulpet.

Er der nogen som ved, hvad der sker?
Hvad kan jeg gøre for at få netkortet til at virke?

Mange hilsner fra
Johan Rose