MS Windows
briani 27239
Stoore ikoner
Fra : hr.P

Dato : 13-02-03 17:33

Er det muligt at få store ikoner i (hurtig)start-linien, svarende til dem
der er på skrivebordet?? Windows XP.

mvh. leif

Fra : Madsen

Dato : 13-02-03 17:46

hr.P skrev:

> Er det muligt at få store ikoner i (hurtig)start-linien, svarende
> til dem der er på skrivebordet?? Windows XP.

Ja.
Prøv først at højreklikke på Proceslinien og lås den op.
Tag så ved den lodrette streg til venstre for ikonerne nede i
hurtigstart. Altså den streg som du kan flytte hurtigtstart frem og
tilbage på proceslinien med og træk hurtigstart op på skrivebordet.
Det skulle gerne resultere i at du nu har hurtigstart som et vindue
på skrivebordet i stedet for nede på proceslinien. Højreklik så i
vinduet og vælg Vis > Store ikoner. Træk derefter vinduet tilbage
på proceslinien. Det bliver faktisk helt MacOS X-agtigt på den måde.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/quick_launch_large.png>

Madsen.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 13-02-03 20:57

> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Hvordan bruger du Photoshop til screenprints - jeg har ledt men kan
ikke finde det. Jeg roder stadig med mit gamle grafikprogram når jeg
skal have screenprints - og det er lidt træt af :)

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Madsen

Dato : 13-02-03 21:20

Johnny Nielsen skrev:

> Hvordan bruger du Photoshop til screenprints - jeg har ledt men kan
> ikke finde det.

Ctrl + N opretter et nyt dokument i Photoshop. Hvis du i forvejen har
taget et screenshot med Printscreen-knappen, så vil det nye dokument i
Photoshop automatisk få den størrelse som udklippet i udklipsholderen
har, så det eneste du skal gøre efter trykket på Ctrl + N i Photoshop
er at klikke på OK (eller trykke på Enter).
Derefter indsætter du udklippet med Ctrl + V og gemmer billedet.

'Gem for Web' eller 'Save for Web' i Photoshop er oplagt at bruge til
at gemme billeder til skærmvisning med. En hurtig genvej til 'Save
for Web' er Shift + Ctrl + Alt + S.

Madsen.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 13-02-03 22:12

> [...]
til
> at gemme billeder til skærmvisning med. En hurtig genvej til 'Save

Takker :)

Venligst
Johnny