MS Windows
briani 27239
telnet service
Fra : Kent Friis

Dato : 13-02-03 16:36

Jeg har en windows 2000 server, som jeg lige har opdaget at den har
telnet servicen installeret. Nu forsøger jeg så at få den til at
overholde en sikkerhedspolitik der blandt andet siger at denne
ikke må være installeret, og derfor vil jeg afinstallere den. Men jeg
kan simpelthen ikke finde den under tilføj/fjern programmer -> windows
komponenter. Hvordan afinstallerer man telnet servicen?

(Det er ikke nok at stoppe servicen, den skal slet ikke være
installeret).

Mvh
Kent
--
Demokrati er lige som den 29. februar - begge dele forekommer
en gang hver fjerde år.

Fra : Claus Rømer

Dato : 13-02-03 21:49

Hej.
Telnet er ikke et program men en service du skal stoppe
Som du selv skriver telnet servicen

Claus

Fra : Kent Friis

Dato : 13-02-03 22:21

Den Thu, 13 Feb 2003 21:48:39 +0100 skrev Claus Rømer:
>Hej.
>Telnet er ikke et program men en service du skal stoppe
>Som du selv skriver telnet servicen

Og som jeg også skriver, skal den ikke bare stoppes men afinstalleres,
præcis som jeg kan med alle andre (ikke-vitale) services, fx.
Terminal Services eller IIS.

--
.~. .~.
/V\ From Palm Pilot to S/390 /V\

Fra : Claus Rømer

Dato : 13-02-03 23:37

Hej

Sorry jeg var lidt hurtig på tasterne.

Q299942 på Technet forklarer hvordan man enabler Telnet. Den skal altså ikke
installeres og kan dermed heller ikke afinstalleres uden at gå ind i
registry og fjerne den fra HKLM\SYSTEM\SERVICES

Tag lige en kopi af nøglen inden du sletter den, jeg har ikke afprøvet det.

Fra : Kent Friis

Dato : 14-02-03 17:24

Den Thu, 13 Feb 2003 23:37:15 +0100 skrev Claus Rømer:
> [...]
>registry og fjerne den fra HKLM\SYSTEM\SERVICES
>
>Tag lige en kopi af nøglen inden du sletter den, jeg har ikke afprøvet det.

Det er jo ikke at afinstallere den, det er blot at slette en registry
key, der lige så hurtigt kan lægges ind igen. Servicen (exe eller
dll'en) findes stadig på maskinen.

Mvh
Kent
--
Mails skrevet før 12:00 skal læses med det forbehold, at hjernen først
forventes at være færdig med at boote på det tidspunkt, og indholdet

Fra : Claus Rømer

Dato : 15-02-03 03:26

Hej.
Jeg mener stadig ikke at det er muligt at afinstallere den (Telnet servicen)
men hvis du finder en løsning må du meget gerne lægge den her ud så jeg kan
se den.

Fra : Kent Friis

Dato : 15-02-03 11:18

Den Sat, 15 Feb 2003 03:25:49 +0100 skrev Claus Rømer:
> [...]
>men hvis du finder en løsning må du meget gerne lægge den her ud så jeg kan

Jeg har kigget, uden at finde noget. Jeg må nok bare konstatere at
windows stadig ikke er parat til at blive tilsluttet netværk hvor
man tager sikkerhed en lille smule alvorligt.

Mvh
Kent
--
"Handlingen blev afbrudt pga. computerens begrænsede effekt"
- Windows NT på en Pentium III 550 MHz