MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Overvejer at overgå til NTFS - HJÆLP
Fra : Aabendoer

Dato : 12-02-03 21:40

Er der steder man kan læse om subj?
Jeg bruger ghost - hvilken version understøtter NTFS

Jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-03 00:24

In dk.edb.system.ms-windows, Aabendoer <frehr@email.dk> says...
> Er der steder man kan læse om subj?

Hvad vil du vide?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : kjaer

Dato : 13-02-03 14:12

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse news:MPG.18b4f5e810d1d014989b4c@news.tele.dk...
> In dk.edb.system.ms-windows, Aabendoer <frehr@email.dk> says...
>
> Hvad vil du vide?

Han vil vide hvordan han bedst skifter til ntfs.
Hvis han spørger hvor dum du er, så kan du bare poste dit svar igen!
f.eks PartitionMagic
citat:
Kan også lige fortælle at man altid kan konvertere et Fat32-drev til NTFS med den indbyggede convert.exe funktion, men at en
konvertering den modsatte vej kræver et 3. parts program som f.eks. Partition Magic.

NOTE: Hvis du bruger dualboot, skal du være opmærksom på, at din WIN98/ME ikke kan se NTFS-partitioner.

Hvis du f.eks. vil konvertere dit D-drev til NTFS, åbner du en kommandoprompt (Start / Alle programmer / Tilbehør / Kommandoprompt)
og skriver:

convert d: /FS:NTFS

og følger anvisningen.

Den kan ikke konvertere partitionen mens windows kører, så den fortæller dig at den vil gøre det næste gang du genstarter maskinen.

Du kan også konvertere dit c-drev:
convert C: /FS:NTFS
klippet fra:
http://logicforum.dk/manual.asp?niv3id=139

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-03 14:53

In dk.edb.system.ms-windows, kjaer <villyknNO@greenSPAM.gl> says...
> Han vil vide hvordan han bedst skifter til ntfs.

Nej... Han vil vide noget om NTFS. Spørgsmålet er bare hvad???

> Hvis han spørger hvor dum du er, så kan du bare poste dit svar igen!

*Plonk*

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-02-03 19:48

> In dk.edb.system.ms-windows, kjaer <villyknNO@greenSPAM.gl> says...
>
> Nej... Han vil vide noget om NTFS. Spørgsmålet er bare hvad???

Hvordan kan du udlede dette af sætningen: "overvejer at overgå til
NTFS -HJÆLP"? Det kan vist kun læses på en måde: hvordan overgår jeg til
NTFS - ?

--
ahw

Fra : Kent Friis

Dato : 13-02-03 19:54

Den Thu, 13 Feb 2003 19:47:52 +0100 skrev Arne H. Wilstrup:

> [...]
>
>Hvordan kan du udlede dette af sætningen: "overvejer at overgå til
>NTFS -HJÆLP"? Det kan vist kun læses på en måde: hvordan overgår jeg til

Uenig. Ordet "overvejer" viser at han ikke har taget en endelig
beslutning, og derfor er det logisk at gå ud fra at han ønsker
argumenter for og imod NTFS.

Hvis overvejelserne resulterer i at han IKKE vil skifte til NTFS, har
han ikke brug for en vejledning i hvordan han skifter.

Mvh
Kent
--
If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"
- not D:\WINNT\SETUP

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-02-03 20:11

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> skrev i en meddelelse
> Hvis overvejelserne resulterer i at han IKKE vil skifte til NTFS, har
> han ikke brug for en vejledning i hvordan han skifter.

tja - det kan du da have delvis ret i!

Men så kan han i hvert fald forsøge at læse mit indlæg om problematikken,
hvor det klart burde fremgå, hvad man benytter NTFS til.

--
ahw

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-03 22:24

In dk.edb.system.ms-windows, Arne H. Wilstrup <karl@megetsmart.dk>
says...
> Men så kan han i hvert fald forsøge at læse mit indlæg om problematikken,

Har du en msg-id?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-02-03 10:54

--
ahw

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 13-02-03 20:10

> Uenig. Ordet "overvejer" viser at han ikke har taget en endelig

Hvad har i gang i?!? Hvad er det for en diskussion at have?!?
Min far ka' banke din far... Nej, min far....

Hvad går der galt for jer?

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-02-03 20:16

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e4bee4c$0$155$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvad har i gang i?!? Hvad er det for en diskussion at have?!?
> Min far ka' banke din far... Nej, min far....
>
> Hvad går der galt for jer?

Tja - der er vel intet, der er gået galt - jeg opfatter spørgsmålet
konkret - det gør den anden part ikke på samme måde. Det er vel bare et
udtryk for forskellige opfattelser af samme spørgmsmål.

At skrive at det har at gøre med hvem ,der kan banke hinandens fædre, kan
jeg ikke genkende. Nåske fordi min far er over 80 og lammet i den ene side -
så han kan næppe banke nogen som helst.

--
ahw

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 13-02-03 20:22

> Tja - der er vel intet, der er gået galt - jeg opfatter spørgsmålet
> konkret - det gør den anden part ikke på samme måde. Det er vel bare et
> udtryk for forskellige opfattelser af samme spørgmsmål.

<citat: kjaer>Hvis han spørger hvor dum du er, så kan du bare poste dit svar
igen! <citat slut>

Det ser du som et konstruktivt og fornuftigt indlæg?

> At skrive at det har at gøre med hvem ,der kan banke hinandens fædre, kan
> jeg ikke genkende.

Demens?

>Nåske fordi min far er over 80 og lammet i den ene side -
> så han kan næppe banke nogen som helst.

Så kan han vel få nogen til det? Jeg anbefaler Kevorkian.

Fra : Kent Friis

Dato : 13-02-03 22:20

Den Thu, 13 Feb 2003 20:21:40 +0100 skrev Trygleren [9000]:

><citat: kjaer>Hvis han spørger hvor dum du er, så kan du bare poste dit svar
>igen! <citat slut>
>
>Det ser du som et konstruktivt og fornuftigt indlæg?

Nu var det altså hverken Arne eller mig der skrev den kommentar.

Mvh
Kent
--
The revolution has just begun.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-02-03 10:39

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e4bf120$0$150$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> <citat: kjaer>Hvis han spørger hvor dum du er, så kan du bare poste dit
svar
> igen! <citat slut>
>
> Det ser du som et konstruktivt og fornuftigt indlæg?

Det er nu ikke mig, der svarede sådan!

> Demens?

Næ, konstatering.

> Så kan han vel få nogen til det? Jeg anbefaler Kevorkian.

Kevorkian? Aner ikke hvad det er! Men mon du ikke skulle holde dig til
emnet? Jeg tror du forveksler mig med en anden. Jeg har ikke skrevet som du
citerer og kunne ikke drømme om det. Du retter bager for smed.

EOD!

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-02-03 10:54

se på www.symantic.com

--
ahw

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 13-02-03 11:41

Arne H. Wilstrup <karl@megetsmart.dk> wrote:

> "Aabendoer" <frehr@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> se på www.symantic.com

øhh..plejer det ikke at hedde 'symantEc'??

--
med venlig hilsen
Hans