MS Windows
briani 27239
Master boot record... Hvordan?
Fra : HansErik Jakobsen

Dato : 12-02-03 21:16

Jeg er kommet til at skifte harddisk, så nu skriver den bare 99 hele
tiden...
Normalt kan jeg bare installere redhat linux så laver den en liste som jeg
bruger, men ikke denne gang.

Hvordan er det så lige man laver en ny på disken.
Det er winXP

MVH Thor

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 12-02-03 23:28

"HansErik Jakobsen" <thor1986@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:3e4aab9d$0$13211$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
som jeg
> bruger, men ikke denne gang.
>
> Hvordan er det så lige man laver en ny på disken.

Hej Thor
Starter med Windows cd'en. Vælg Reparer installation. Du kommer så
til Genoprettelses konsol (recovey console) - log på og tast mbr.
Men det er måske ikke smart at gøre hvis ikke det er Windows der har
oprettet den oprindelige mbr.
Hvis det er en harddisk med Windows xp du har flyttet til en anden
computer så er du nødt til at installere Windows oven i sig selv.
Kig evt. lidt på:
http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/recov_cons.htm
http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/geninstall.htm
Skriv tilbage hvis du er tvivl - det er jo ikke så sjovt at lave rav
i mbr hvis du har noget på disken du ikke vil miste.
Den eneste gang jeg har en skærm med 99 er hvis Linux ikke kunne
boote fra harddisken på en computer med Windows på hda/C:

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.