MS Windows
briani 27239
Hvordan mappes FTP i XP?
Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 12-02-03 17:05

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at lave det således at jeg kan tilgå mine
FTP-forbindelser direkte fra "My Computer", på samme måde som man kan lave
det med resourcer på lokalnetværket...

Kan dette lade sig gøre (med/uden ekstra software)??

Hvis ja - hvordan (hvilken software)??

På forhånd tak

Søren Pedersen

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 12-02-03 19:58

"Søren "Pengman" Pedersen" <pengmeister@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:Ygu2a.83393$Hl6.7709298@news010.worldonline.dk...
> [...]
kan lave
> det med resourcer på lokalnetværket...
>
> Kan dette lade sig gøre (med/uden ekstra software)??

Hej Søren
Det kan du gøre i Netværksteder - Opret et netværksted. Hvis du ikke
har vist netværksteder i startmenuen - er den en del af
venstremenuen i Netværkforbindelser.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Daniel J

Dato : 12-02-03 20:15

"Johnny Nielsen" <johnny@wintip.dk> wrote in message
> Det kan du gøre i Netværksteder - Opret et netværksted. Hvis du ikke
> har vist netværksteder i startmenuen - er den en del af
> venstremenuen i Netværkforbindelser.

Kan man ikke få det som et drev i My computer ?

Mvh

Daniel

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 12-02-03 20:34

"Daniel J" <no-spam@webspeed.dk> wrote in message

> Kan man ikke få det som et drev i My computer ?

Præcist mit spørgsmål.

Søren

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 12-02-03 21:57

"Daniel J" <no-spam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> "Johnny Nielsen" <johnny@wintip.dk> wrote in message
>
> Kan man ikke få det som et drev i My computer ?
>

> Mvh
>
> Daniel

Jo da - glad for du spurgte, jeg havde nemlig en halvfærdig side om
det liggende. Den er smid top på:
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/mapping.htm
Den mangler vist kun lige den sidste finish, men skulle være til at
forstå ;)

Fra : Daniel J

Dato : 12-02-03 22:50

> [...]
> http://www.wintip.dk/win32/guides/net/mapping.htm
> Den mangler vist kun lige den sidste finish, men skulle være til at

Det der er beskrevet på denne side er hvordan man mapper et netværksdrev.
Hvis jeg gør som beskrevet og taster f.eks. ftp://ftp.server-adresse.dk ,
kommer Windows og siger at den ikke kan finde adressen.
Hvordan kan man ellers få sit ftp sted vist som et drev i my computer ?

Mvh

Daniel

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 13-02-03 00:02

> [...]
> kommer Windows og siger at den ikke kan finde adressen.
> Hvordan kan man ellers få sit ftp sted vist som et drev i my

Sorry - det virker kun ved delte mapper på lokalt netværk/domæne.

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 12-02-03 23:56

> [...]
> http://www.wintip.dk/win32/guides/net/mapping.htm
> Den mangler vist kun lige den sidste finish, men skulle være til at

Hehe... Jeg er stadig enig med Daniel... den guide (som forøvrigt er ganske
god så vidt jeg kan se) beskriver hvordan man får et drev fra en computer på
sit lokale netværk, men den procedure duer ikke for et FTPsted - spørgsmålet
er så: hvordan laver vi et FTP-sted på denne måde??

Søren