MS Windows
briani 27239
Windows 2000 - modem?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 12-02-03 17:01

Min opkaldsforbindelse melder ret ofte:
"Der kunne ikke etableres forbindelse".

Når jeg kigger i kontrolpanelet 'Telefon- og
modemindstillinger/Modemer', viser problemet sig at være, at der under
'Tilsluttet' står 'Ikke tilsluttet' - hvor der i stedet burde stå
'COM2'!

Den eneste løsning, jeg til nu har kunnet finde, er at geninstallere
modemet - men det er jo en smule 'træls'! :)

Min fornemmelse er, at fejlen opstår, hver gang jeg har brugt min
scanner - i hvert tilfælde kan jeg ikke aktivere modemet, mens scanneren
er tilsluttet(?). Men jeg fatter ikke helt, at det heller ikke virker,
efter at jeg slukker og fjerner scanneren, lukker PCen ned og starter
igen!

Lyder min hypotese rimelig, og kan jeg gøre noget for at opnå mere
stabil modem-drift?

Tillægsspørgsmål: I opkaldsvinduet har jeg indtastet adgangskode og
markeret 'gem adgangskode' - men hver gang jeg genåbner, er antallet af
tegn i adg.koden blevet ca. dobbelt så stort, så jeg må slette det hele
og skrive koden igen - hvordan pokker går det til? (Jeg kan jo ikke se,
hvilke tegn, der er tilføjet)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Madsen

Dato : 12-02-03 17:45

Hans H.V. Hansen skrev:

> [...]
> scanneren er tilsluttet(?). Men jeg fatter ikke helt, at det
> heller ikke virker, efter at jeg slukker og fjerner scanneren,

Hvordan er scanneren koblet til? USB, seriel(COM), SCSI eller
parallel(LPT) ?

> [...]
> må slette det hele og skrive koden igen - hvordan pokker går det
> til? (Jeg kan jo ikke se, hvilke tegn, der er tilføjet)

Det er en sikkerhedsindstilling i Win2000 og XP.
Der vil vises flere stjerner end adgangskoden i virkeligheden består
af så en der prøver at knække din adgangkode ikke kan regne koden
ud blot ved at tælle stjernerne. Har du prøvet at ringe op uden at
slette stjernerne først? Du kan sikkert komme på alligevel.

Madsen.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 13-02-03 00:24

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
> Hvordan er scanneren koblet til? USB, seriel(COM), SCSI eller
> parallel(LPT) ?

SCSI
> [...]
> ud blot ved at tælle stjernerne. Har du prøvet at ringe op uden at
> slette stjernerne først? Du kan sikkert komme på alligevel.

Øhm, næh...jeg ha faktisk bare 'rettet tilbage' hver gang - men nu
prøver jeg! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Madsen

Dato : 13-02-03 00:40

Hans H.V. Hansen skrev:

[Scanner?]

> SCSI

Ja, så lyder det underligt at den skulle konflikte med modemet
medmindre at SCSI-kortet konflikter med et eller andet forstås.

Har du tjekket efter udråbstegn inde i Enhedshåndtering og har
du fået installeret WinXP-kompatible drivere til modem og SCSI-
kort ?

Hvad er det for et modem?

Madsen.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 13-02-03 11:38

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
> Har du tjekket efter udråbstegn inde i Enhedshåndtering

Ingen udråbstegn ( men '?' ud for 'Andre enheder', herunder 'Audio',
'Aux Device', 'MPU401' og 'Multimedieskærmkort' )

> og har
> du fået installeret WinXP-kompatible drivere til modem og SCSI-
> kort ?

Det mener jeg - for SCSI-kort: "Adaptec AHA-2930U2/U2W PCI
SCSI-controller"

Modem driver kan jeg ikke lige finde betegnelsen på (men der står, at
modemet virker OK!)

> Hvad er det for et modem?

'Amitech' V1456VQE-R MODEM PnP

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Madsen

Dato : 13-02-03 13:19

Hans H.V. Hansen skrev:

> Ingen udråbstegn ( men '?' ud for 'Andre enheder', herunder
> 'Audio', 'Aux Device', 'MPU401' og 'Multimedieskærmkort' )

Det burde der heller ikke være. Udråbtegn udfor enheder er ofte
kilder til konflikter og andre ubehageligheder.

> Det mener jeg - for SCSI-kort: "Adaptec AHA-2930U2/U2W PCI
> SCSI-controller"

Ja, det burde være ok så.

> 'Amitech' V1456VQE-R MODEM PnP

Er pc'en også en Amitech? Hvis det er så kan man vist gå ind på
Amitechs side og slå serienummeret op på pc'en hvorefter man får
en liste over hvilke drivere man har behov for. Måske at det var
en god idé at få tjekket det lydkort, multimediekort, eller hvad
det nu end er.

Madsen.