MS Windows
briani 27239
2 x winXP
Fra : Elsnap

Dato : 12-02-03 16:19

Er det muligt at have 2 x winXP på samme computer?
Jeg kører nu et multiboot med win98 til seriøs brug(minus antivirus,
firewall og andet) og xp til internet og andet. Men nu vil jeg gerne køre 2
gange winXP.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 12-02-03 16:37

"Elsnap" <not@at.all> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kører nu et multiboot med win98 til seriøs brug(minus antivirus,
> firewall og andet) og xp til internet og andet. Men nu vil jeg gerne køre

2 gange ?? Det er da ikke nødvendig når det er XP.. Skulle et eller andet gå
galt kan den rep. sig selv..

--
Med venlih hilsen
Michael Nielsen

Fra : Elsnap

Dato : 12-02-03 17:40

"Michael Nielsen" <**michael@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> 2 gange ?? Det er da ikke nødvendig når det er XP.. Skulle et eller andet

> galt kan den rep. sig selv..

Det er ikke for at forhindre at noget går galt, men for at have et system
der er optimeret mest muligt.
Jo færre programmer installeret, jo mindre risiko for konflikter.
Programmer som antivirus, firewall, RealPlayer osv. ligger i "baggrunden" og
bruger systemresourcer.

Så jeg vil gerne have en version af winXP der er skrabet for alt overflødigt
og en jeg kan bruge til internet, spil, textbehandling osv. med
dertilhørende antivirus, firewall, plugins osv.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 12-02-03 18:15

> [...]
> og en jeg kan bruge til internet, spil, textbehandling osv. med
> dertilhørende antivirus, firewall, plugins osv.

Det eneste jeg har registreret som virkelig "stjæler" resurcer er større
spil, hvis du ellers har en rimelig Pc.

--
Med venlih hilsen
Michael Nielsen

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 12-02-03 19:08

> overflødigt

Hvad bruger du den så til i din "sikkerhedstilstand"??

Men kan det du vil opnå ikke klares ved at have flere forskellige profiler
på din computer??

Søren

Fra : Michael Nielsen

Dato : 12-02-03 18:15

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-02-03 19:08

In dk.edb.system.ms-windows, Elsnap <not@at.all> says...
> Er det muligt at have 2 x winXP på samme computer?

Ja. 2 partitioner og 2 installationer. XP finder selv ud af multiboot.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Elsnap

Dato : 13-02-03 01:16

"> > Er det muligt at have 2 x winXP på samme computer?

> Ja. 2 partitioner og 2 installationer. XP finder selv ud af multiboot.

> [...]

Mange tak for det klare svar : )

VH

Allan