MS Windows
briani 27239
Adgang nægtet
Fra : Post

Dato : 12-02-03 16:05

Hej jeg har en HD hvor der gik mudder i win xp. på den HD er der en mappe
som er beskyttet med administrator password og jeg kan ikke få lov til at
reparere windows.så det jeg har gjort er at installerer win xp på en anden
HD for at få fat i den mappe men der bliver jeg nægtet adgang .er der nogen
der har en løsning på det problem ?
V.H
VF

Fra : Madsen

Dato : 12-02-03 16:12

Post skrev:

> [...]
> installerer win xp på en anden HD for at få fat i den mappe men
> der bliver jeg nægtet adgang .er der nogen der har en løsning på

Der skulle være en funktion der hedder 'Take ownership'.

Fra en tidligere tråd i gruppen:

Madsen.

Fra : Post

Dato : 12-02-03 17:20

Hej Madsen det du omtaler kan jeg ikke finde i Win XP.
V.H
VF

Fra : Madsen

Dato : 12-02-03 17:34

Post skrev:

> Hej Madsen det du omtaler kan jeg ikke finde i Win XP.

Kører du FAT32 eller NTFS på disken? Hvis du kører FAT32 så har du
ikke Security-fanebladet.

Madsen.

Fra : Post

Dato : 12-02-03 17:40

Hej jeg kører ntfs
V.h
VF

Fra : Post

Dato : 12-02-03 17:48

">
> Der skulle være en funktion der hedder 'Take ownership'.
>
> Fra en tidligere tråd i gruppen:

Lige så vi taler om det samme

Stifinderen-funktioner-mappeindstillinger-vis
V.H
VF

Fra : Madsen

Dato : 12-02-03 17:49

Post skrev:

> Hej jeg kører ntfs

Jeg kører FAT32 så jeg kan ikke guide dig hele vejen igennem, men det
undrer mig at du ikke kan finde funktionen. Er det 'Simpel fildeling'
du ikke kan finde, er det fanebladet 'Security', som vel hedder
'Sikkerhed' på dansk, eller er det 'Take ownership' / 'Tag ejerskab'(?)
du ikke kan finde?

Madsen.

Fra : Post

Dato : 12-02-03 18:02

> du ikke kan finde, er det fanebladet 'Security', som vel hedder
> 'Sikkerhed' på dansk, eller er det 'Take ownership' / 'Tag ejerskab'(?)
> du ikke kan finde?

Hej det er disse to jeg ikke kan finde.
V.H
VF

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-02-03 18:21

On Wed, 12 Feb 2003 17:48:37 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>du ikke kan finde, er det fanebladet 'Security', som vel hedder
>'Sikkerhed' på dansk, eller er det 'Take ownership' / 'Tag ejerskab'(?)

Jeg blander mig lige:

Her har jeg kun højreklikspu7nktet "Deling og sikkerhed ..." og
herunder fanen "Deling", ikke "Sikkerhed" heller ikke nogen "Simpel
fildeling" eller noget med "Ejerskab". Jeg kører nu fat32, men svjh
var det ikke meget anderledes, da jeg kørte nrfs.

Men modsat dig har jeg Xp _home_ ed. Mon ikke det gør forskellen?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 12-02-03 19:52

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> skrev i en meddelelse >
> [...]
> var det ikke meget anderledes, da jeg kørte nrfs.
>
> Men modsat dig har jeg Xp _home_ ed. Mon ikke det gør forskellen?

Hej Peter
I Home Ed er du nødt til at boote til Fejlsikret tilstand for at få
adgang til fanen sikkerhed på mapperne
Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Madsen

Dato : 12-02-03 18:08

Post skrev:

> Hej det er disse to jeg ikke kan finde.

Hvis du højreklikker på det drev inde i Denne Computer f.eks. har du
så ikke et faneblad der hedder Security eller Sikkerhed?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 12-02-03 18:30

Peter Loumann skrev:

> Men modsat dig har jeg Xp _home_ ed. Mon ikke det gør forskellen?

Det er det muligvis. Jeg kan så som sagt heller ikke efterprøve det nu,
men jeg er sikker på at jeg havde et faneblad der hed sikkerhed da jeg
kørte NTFS i WinXP Pro. Hvor mange muligheder der var i det faneblad
var så afhængig af om man havde slået simpel fildeling til eller fra.
Som standard er det slået til.

Madsen.

Fra : Post

Dato : 12-02-03 18:52

Juuuuuuubiiiii
det lykkedes.jeg bukker og takker mange gange .
V.H
VF