MS Windows
briani 27239
Lokal DNS
Fra : Harald

Dato : 12-02-03 13:17

Der er noget med at windows lokalt gemmer IP adresser på sider man har været
inde på således at et DNS opslag ikke er nødvendig hver gang, hvor finder
man denne lokale DNS og hvordan sletter man indholdet?

Mvh
HK

Fra : Madsen

Dato : 12-02-03 14:49

Harald skrev:

> [...]
> har været inde på således at et DNS opslag ikke er nødvendig hver
> gang, hvor finder man denne lokale DNS og hvordan sletter man

Kan det være mappen Temporary Internet Files du tænker på?
Her gemmer browseren besøgte sider, så indlæsningen af dem går
hurtigere næste gang du besøger dem.

Hvis det er den du tænker på og det er Internet Explorer du bruger,
så kan du gå ind i Kontrolpanel > Internetindstillinger og klik på
'Slet filer' i afsnittet 'Midlertidige Internetfiler'. Husk også et
flueben i 'Slet alt offline-indhold'.

PS. Der findes en nyhedsgruppe som omhandler browsere. Den hedder

Madsen.

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 12-02-03 15:29

Harald wrote:

> Der er noget med at windows lokalt gemmer IP adresser på sider man har været
> inde på således at et DNS opslag ikke er nødvendig hver gang, hvor finder
> man denne lokale DNS og hvordan sletter man indholdet?

Du kan slette indholdet af den lokale DNS (i Windows 2000) ved at skrive
"ipconfig /flushdns" i en kommandoprompt. Normalt bliver de enkelte
adresser først slettet når deres respektive TTL udløber.

http://searchwin2000.techtarget.com/tip/1,289483,sid1_gci845722,00.html

/klaus

Fra : Harald

Dato : 12-02-03 15:40

"Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse

> [...]
> "ipconfig /flushdns" i en kommandoprompt. Normalt bliver de enkelte
> adresser først slettet når deres respektive TTL udløber.

Ja jeg glemte at skrive at jeg bruger WinXP men ipconfig /flushdns virker
også på XP så jeg fik tømt min DNS resolver Cache :)

Mvh
HK

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-02-03 19:17

In dk.edb.system.ms-windows, Harald <swobu@kroning.dk> says...
> Ja jeg glemte at skrive at jeg bruger WinXP men ipconfig /flushdns virker
> også på XP så jeg fik tømt min DNS resolver Cache :)

Forskellen på de to systemer er en mere barnlig brugerflade (se citat i
en anden tråd)...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Harald

Dato : 12-02-03 19:35

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.system.ms-windows, Harald <swobu@kroning.dk> says...
>
> Forskellen på de to systemer er en mere barnlig brugerflade (se citat i
> en anden tråd)...

Hvad vrøvler du om?

/HK

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-03 00:27

In dk.edb.system.ms-windows, Harald <swobu@kroning.dk> says...
> Hvad vrøvler du om?

At det er unødvendigt efterfølgende at fortælle at der er tale om XP når
du har fået en løsning der virker på 2000. Forskellen på de 2 systemer
ligger i brugerfladen (det du vil kunne mærke). XP's barnlige
brugerflade, kontra 2000's klassiske Win32-brugerflade...

Fra : Harald

Dato : 13-02-03 02:00

> [...]
> ligger i brugerfladen (det du vil kunne mærke). XP's barnlige
> brugerflade, kontra 2000's klassiske Win32-brugerflade...

Ja du ved helt sikkert hvad du snakker om.

/HK

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-03 11:19

In dk.edb.system.ms-windows, Harald <swobu@kroning.dk> says...
> Ja du ved helt sikkert hvad du snakker om.

Og det gør du også, kan jeg se... Du skriver en sætning uden indhold.
Prøv igen...