MS Windows
briani 27239
Kan ikke fjerne 2 virtuelle drev.
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 11-02-03 23:26

Hej i gruppen.

Jeg kører windows XP, som egentlig kører forrygende.

Jeg har haft cloneCD installeret på min maskine, og afinstalleret igen. Nu
har jeg igen haft den installeret, og endnu engang afinstalleret.
Dette er jo ikke svært. Desværre har clonecd en dum tendens til at oprette
et virtuelt drev. Desværre har den det også med at glemme at slette det
efter afinstallation.

Situationen er llige nu den at jeg har mit cdrom/DVD drev, min brænder og 2
ekstra virtuelle drev.
Jeg kan ikke konfigurere disse drev på nogen måder da jeg har slettet
cloneCD igen, de figurerer blot under "Denne computer".

Ved nogen hvordan man kommer disse drev til livs?

Med venlig hilsen

Lars Christoffersen

Fra : Madsen

Dato : 12-02-03 00:30

Lars Christoffersen skrev:

> Ved nogen hvordan man kommer disse drev til livs?

Optræder de inde i WinXP's diskhåndtering?
(Start > Kør: diskmgmt.msc)

Madsen.

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 12-02-03 11:31

> Optræder de inde i WinXP's diskhåndtering?
> (Start > Kør: diskmgmt.msc)

Nej, der optræder kun de fysiske drev.

Lars Christoffersen

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 12-02-03 23:36

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@aab-net.dk> skrev i en
meddelelse news:b2d7oc$cqc$1@news.net.uni-c.dk...

> Nej, der optræder kun de fysiske drev.
>
> Lars Christoffersen

Hej Lars
Vil det sige de kun er vist i denne computer ?
Prøv at gå til computeradministration - flytbare medier -
biblioteker. Fjern dem derfra. Jeg ved ikke om det virker, når de er
vist i denne computer, så meld venligst tilbage :)

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 16-02-03 16:04

> [...]
> biblioteker. Fjern dem derfra. Jeg ved ikke om det virker, når de er
> vist i denne computer, så meld venligst tilbage :)

Tak for rådet.
Det virkede ikke at flytte dem derindefra, men der stod til gengæld
beskrevet hvor de kome fra. Det var nemlig ikke CloneCD som var synderen.
Det var Roxio CD-etellerandet som jeg har haft installeret.
Jeg installerede roxio igen, fjernede de virtuelle drev, afinstallerede og
vupti.....

Lars Christoffersen

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 16-02-03 21:52

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@aab-net.dk> skrev i en
meddelelse news:b2o9m9$175a$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> Det var Roxio CD-etellerandet som jeg har haft installeret.
> Jeg installerede roxio igen, fjernede de virtuelle drev,

Selvtak :)

Johnny Nielsen

Fra : kim

Dato : 12-02-03 08:08

> Ved nogen hvordan man kommer disse drev til livs?
Prøv:
Installer CloneCd igen, sæt drev på 0, genstart, og afinstaller clonecd
igen, genstart...
Det virkede for mig.
mvh kim

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 12-02-03 12:03

> Installer CloneCd igen, sæt drev på 0, genstart, og afinstaller clonecd
> igen, genstart...
> Det virkede for mig.
> mvh kim

Dette er nu afprøvet. Jeg kan også få dem fjernet som jeg sætter nu, men de
2 som driller de bliver der desværre.

Ellers tak for buddet.

Lars Christoffersen