MS Windows
briani 27239
Anternativ office pakke
Fra : Leif Pedersen

Dato : 11-02-03 20:15

Er der en der kan anvise mig en anternativ office pakke i stedet for
microsoft
har prøvet staroffice 5,2. Findes der andre gerne på dansk
Også et anternativ til microsoft publisher.

Hilsen
Anders pedersen

Fra : ha

Dato : 11-02-03 20:21

> Er der en der kan anvise mig en anternativ office pakke i stedet for
> microsoft

F.eks. Open Office
http://tucows.tdconline.dk/business/preview/258596.html

mvh
ha

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-02-03 15:08

Han skriver at han allerede har prøvet Star Office som blev omdøbt til
Open Office i den gratis version.

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 12-02-03 16:00

Jens Peter Karlsen wrote:

> Han skriver at han allerede har prøvet Star Office som blev omdøbt til
> Open Office i den gratis version.

Der er langt fra Star Office 5.2 til OpenOffice 1.0.

--
Magnus Pedersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-02-03 19:10

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org>
says...
> Han skriver at han allerede har prøvet Star Office som blev omdøbt til
> Open Office i den gratis version.

Du aner tydeligvis ikke en klap om hvad du snakker om. Star Office og
Open Office er _ikke_ det samme.

Hold dig til dit MS-bras, så tager vi andre os af det andet...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-02-03 22:15

Jamen når du kommer med et bevis for at Open Office ikke kommer fra
Star Office skal jeg da gerne tage mine ord i mig.
Indtil da er det vist dig der ikke aner hvad du taler om og nok burde
holde dig til udtalelser om noget du har bare lidt forstand på.

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 12-02-03 23:44

Jens Peter Karlsen wrote:

> [...]
> Indtil da er det vist dig der ikke aner hvad du taler om og nok burde
> holde dig til udtalelser om noget du har bare lidt forstand på.
At sige SO 5.2 og OOo 1.0.x er det samme svare til at sige MSOffice 97 og
MSoffice 2000 er det samme.

OOo har sin oprindelse i SO men udviklingen har bestemt ikke stået stille.

PS

Er du ikke rar at lade være med at top poste?

--
Magnus Pedersen

....but not a real green dress,
thats cruel.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-02-03 04:48

Jeg har heller ikke påstået at de er ens i dag men bygger på et fælles
grundlag. Se gerne Kims gennemgang af forløbet.

Fra : complex@pc.dk

Dato : 13-02-03 08:20

Jeg sad lige og så i mine gamle samlinger af SW,
tilbage i 1985-86 samlede jeg office DK

Tekstbehandling-regneark-database-modemprogram alle på dansk og GRATIS
I disse moderne (film?) tider kalder jeg den DogmeOffice

Office 2000 pro 4x650MB =        2.600.000 KB
Dogme office       539 KB
og så kunne man pakke det hele ned, til 265KB
som selvudpakkende exe filer, for man kunne jo ikke havde det fylder
hele ens HD på 5 (skriver fem) MB op!!!!!!!! og så kunne den lige
ligge på en diskette (det var dengang disketter var på
360KB og 5 1/4")

den kørte fint og hurtigt på min PC med
64Kbytes ram 2x360k floppyer og en Hercules s/h monitor
CPU 4,7 mhz original intel 8080
og dos 1,0

Ja den kørte faktisk hurtigere en office 2000 på min
monster maskine anno 2003

Jeg prøvede lige at skrive en kort besked til min tante Anna, den lød

"Hej tante Anna, håber alt vel?"

den fylder 32 tegn i DogmeOffice,
og 19.456 tegn i Office 2000 DK

jo det er sandeligt gået fremaf ? siden 1985
i 1985 var begrebet "blå skærm" ukendt,
den ville jo også give et underligt koldt lys i standerlampen!

DogmeOffice anno 1985
Men imponerende er det, at den stadigvæk kan køre på en moderne
monster maskine 3,05 Ghz 1gByte ram etc.

Hilsen fra en der har været med fra den gang man selv byggede en PC
(ikke samlede)

Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-02-03 15:47

Se inline.

On Thu, 13 Feb 2003 08:20:09 +0100, complex@pc.dk wrote:

>Jeg prøvede lige at skrive en kort besked til min tante Anna, den lød
>
>"Hej tante Anna, håber alt vel?"
>
>den fylder 32 tegn i DogmeOffice,
>og 19.456 tegn i Office 2000 DK

Den fylder det samme uanset hvilken ren tekst editor du bruger så har
du ikke større behov ville jeg foreslå at du brugte Notepad i stedet
for Office. Den kører garanteret noget hurtigere på din maskine end
Office.

>jo det er sandeligt gået fremaf ? siden 1985
>i 1985 var begrebet "blå skærm" ukendt,

Rigtigt, dengang blev skærmen sort. Desværre var resultatet det samme,
tab af alt der ikke var gemt.

>DogmeOffice anno 1985
>Men imponerende er det, at den stadigvæk kan køre på en moderne
>monster maskine 3,05 Ghz 1gByte ram etc.

Ikke særlig, det kræver jo ikke noget specielt med et så usofistikeret
program at få det til at køre. Problemerne opstår for alvor når de
prøver at skrive direkte til hardwaren, det er der det som oftest går
galt.

Men det var da rart med lidt nostalgi.

Fra : Leif Pedersen

Dato : 17-02-03 08:35

"Magnus Pedersen" <mgpeder@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> At sige SO 5.2 og OOo 1.0.x er det samme svare til at sige MSOffice 97 og
> MSoffice 2000 er det samme.

Microsoft office 97 og 2000 er en tro kopi af hinanden og det 97 og 95 og
den til windows 3.11 det enes forskel der er at de fylder ikke det samme og
at der er lidt ændringer.
Og man bur måske til at hente open office og se om det passer alt det i
siger

Hilsen
anders pedersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-03 00:34

> [...]
> Jamen når du kommer med et bevis for at Open Office ikke kommer fra
> Star Office skal jeg da gerne tage mine ord i mig.

Open Office kommer ikke fra Star Office. Har du kigget på Open Office
eller slynger du bare noget ud?

Jeg kan så fortælle dig at det forholder sig omvendt. Star Office er en
videreudbygning på Open Office.

> Indtil da er det vist dig der ikke aner hvad du taler om og nok burde
> holde dig til udtalelser om noget du har bare lidt forstand på.

Yeah, sure...

Jeg har være med på Star Office siden 5.0 (4.0, faktisk) og har nu Open
Office. Star Office og Open Office er _ikke_ det samme.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-02-03 00:59

Jesper G. Poulsen wrote:

> Open Office kommer ikke fra Star Office. Har du kigget på Open Office
> eller slynger du bare noget ud?

Sun køber Star Office af Star Division. Sun gør Star Office gratis. Sun
frigiver kildekoden til Star Office. Open Office startes med baggrund i
kildekoden fra Star Office. Sun bygger videre på Open Office og udgiver
resultatet som Star Office. Sun tager penge for Star Office. Sun forærer
Star Office væk (til skoler mm.)...

Bortset fra det, så har Magnus Pedersen ret i, at man ikke kan sige, at
Star Office 5.2 og Open Office er det samme. Der er sket noget i de
senere år, ikke mindst muligheden for at slippe for Star
Office-desktoppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-03 11:24

In dk.edb.system.ms-windows, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>
says...
> Bortset fra det, så har Magnus Pedersen ret i, at man ikke kan sige, at

Ja, men det har Jens Peter Karlsen ikke... Det er jo ham jeg langer ud
efter...

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-02-03 15:56

På trods af at du lige har fået det beskrevet, og giver manden ret, så
hævder du altså at jeg ikke har ret i at Open Office og Star Office
(af idag) kommer fra den samme originale Star Office?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-02-03 22:04

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org>
says...
> (af idag) kommer fra den samme originale Star Office?

I Message-ID: <f5lk4v02hllj5gtqo585or2q7uilgedh0i@4ax.com> hævder du at
StarOffice hedder OpenOffice i den gratis version; dette er ikke
korrekt.

http://www.openoffice.org/about.html#history

StarOffice 5.2 var gratis, men det blev den ikke til OpenOffice af.

Kig også lige på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Leif Pedersen

Dato : 17-02-03 10:01

Godt open office og staroffice er en tro kopi af hinanden og det er den der
laver begge to nemlig summicrosystems.
Open office er gratis versionen af staroffece 6.0

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-02-03 20:39

In dk.edb.system.ms-windows, Leif Pedersen <leif-
pedersen@mail1.stofanet.dk> says...
> Godt open office og staroffice er en tro kopi af hinanden og det er den der
> laver begge to nemlig summicrosystems.

Det er ikke korrekt.

> Open office er gratis versionen af staroffece 6.0

Det er heller ikke korrekt.

Prøv at læse på de 2 links jeg skrev sidst.

Fra : Leif Pedersen

Dato : 13-02-03 17:15

Godt jeg beder om anternative office pakker og ikke alt mulig andet pjat om
star office og open office.
Husk skriv kun det der har med anternative office pakker og gøre hvis i
ville have mere snak om det bedes i larve et nyt indlæg
hilsen
anders pedersen

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-02-03 17:32

On Thu, 13 Feb 2003 17:14:51 +0100, "Leif Pedersen"
<leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Husk skriv kun det der har med anternative office pakker og gøre hvis i
>ville have mere snak om det bedes i larve et nyt indlæg

Hmm - hvem bestemmer, hvad der er pjat? På usenet ejer du ikke en
tråd, du starter, og du kan ikke bestemme, hvad andre skriver. Du har
heller ikke noget _krav_ på et brugbart svar. Det her er ikke nogen
support, men et sted for åben diskussion.

I øvrigt finder jeg, at star office og open office er relevante
forslag. Jeg ser heller ikke, at tråden skulle have udviklet sig off
topic.

Hvis du fremover vil have hjælp eller bare tages alvorligt her, så vil
jeg råde dig til at dæmpe tonen betydeligt.

FUT: news:dk.admin.netikette
(evt. svar på det her indlæg kommer i dén gruppe og kun der)

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-02-03 15:54

Hej Leif Pedersen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Er der en der kan anvise mig en anternativ office pakke i stedet
> for microsoft har prøvet staroffice 5,2. Findes der andre gerne på
> dansk

WordPerfect Office (fra Corel, du kan se nærmere om det hos dem).

Jeg har anvendt WP i mange år (siden WP 4.2 til DOS) og kan kun varmt
anbefale det.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Leif Pedersen

Dato : 13-02-03 18:36

Hej
Jeg takker for de forlag der er kommet og jeg vælger stadig at forsætte med
star office 5.2 og noget nyt (602 pro pc suite 2001) også kan jeg lade open
office vente da den nok fylder det samme som star office gør.
Jeg vil gerne høre om der der har arfaringer med 602 pc suite 2001 og den
kan hentes

www.602software.com

Hilsen
anders pedersen