MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan man hente SP1 seperat?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-02-03 15:02

Kan man hente SP1 seperat for at brænde den over og installere den på sin
bærbare?
Virker SP1 DK også til XP Pro eller skal der en speciel SP1 til XP Pro?
Hvad er egentligt forskellen på XP og XP Pro?

Mvh Thomas

Fra : Sune Storgaard

Dato : 11-02-03 15:10

Thomas Hjort 's insignificant opinion was stated in:

> Kan man hente SP1 seperat for at brænde den over og installere den på
> sin bærbare?

Ja
http://www.microsoft.com/WindowsXP/pro/downloads/servicepacks/sp1/network.asp

Jeg brugte følgende guide til at lave en installations cd, hvor SP1 er
"slipstreamed"
http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp1-bootcd.html

> Virker SP1 DK også til XP Pro eller skal der en speciel SP1 til XP
Det er den samme til home/pro.

> Pro? Hvad er egentligt forskellen på XP og XP Pro?
Kort beskrevet her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/whichxp.asp

/Sune

Fra : Gevaldi

Dato : 11-02-03 15:22

Sune Storgaard skrev:

> Jeg brugte følgende guide til at lave en installations cd, hvor SP1 er
> "slipstreamed"
> http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp1-bootcd.html

Hvorfor dog ikke bruge den ganske udmærkede
danske vejledning på www.wintip.dk

http://www.wintip.dk/xp/guides/spcd/index.htm

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Indlæg som sendes til Ng via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 11-02-03 21:54

Gevaldi 's insignificant opinion was stated in:

> Hvorfor dog ikke bruge den ganske udmærkede
> danske vejledning på www.wintip.dk
>
> http://www.wintip.dk/xp/guides/spcd/index.htm

Hvis du vil være krævende, er der en ganske udemærket vejledning på
portugisisk her:
http://www.adinfo-rj.com.br/exe/Slipstream.pdf

/Sune

Fra : Madsen

Dato : 11-02-03 15:11

Thomas Hjort skrev:

> Kan man hente SP1 seperat for at brænde den over og installere den
> på sin bærbare?

Ja. Hent netværksinstallationen fra følgende side:
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang.asp>

(Det ville være smartest at hente SP1a hvis du kører med den første
udgave af WinXP. SP1a er nyere end SP1).

> Virker SP1 DK også til XP Pro eller skal der en speciel SP1 til XP
> Pro?

Du mener om SP1 til Home og Pro-versionen er den samme, ikke?
Kig ovenstående link.

> Hvad er egentligt forskellen på XP og XP Pro?

På Home og Pro, ikke?
<http://www.microsoft.com/windowsxp/home/howtobuy/choosing2.asp>

Madsen.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-02-03 16:33

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Virker SP1 DK også til XP Pro eller skal der en speciel SP1 til XP Pro?
> Hvad er egentligt forskellen på XP og XP Pro?

Tak for svarende.

Mvh Thomas

Fra : Olsen

Dato : 12-02-03 00:15

SP1 ligger på sidste CD fra bladet "Komputer for Alle"

--
Hilsen fra Olsen

snip@post8.tele.dk

Fra : Leony

Dato : 12-02-03 11:48

"Olsen" <snipNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> SP1 ligger på sidste CD fra bladet "Komputer for Alle"

+ nyeste og forrige Datatid og nyeste Privat Computer.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-02-03 11:10

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er egentligt forskellen på XP og XP Pro?

sakset fra nettet:
Home pro - som ikke er muligt i XP home:

Remote Desktop - remotely access your Windows XP Professional PC, from
another Windows PC, so you can work with all of your data and applications
while away from your office.
Offline Files and Folders - access to files & folders on a network share
when disconnected from the server.
Scalable processor support - up to two-way multi-processor support
Encrypting File System - protects sensitive data in files that are stored on
disk using the NTFS file system.
Access Control - restrict access to selected files, applications, and other
resources.
Centralized administration - join Windows XP Professional systems to a
Windows Server domain to take advantage of the full range of powerful
management and security tools.
Group Policy - simplifies the administration of groups of users or
computers.
Software Installation and Maintenance - automatically install, configure,
repair, or remove software applications
Roaming User Profiles - access to all your documents and settings no matter
where you log on.
Remote Installation Service (RIS) - support for remote operating system
installations where desktops can be installed across the network.
Multi-lingual User Interface (MUI) add-on - change the user interface
language to get localized dialog boxes, menus, help files, dictionaries, and
proofing tools etc.

Det var vist stort set det hele

--
ahw