Samle selv datakabler
Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 14-03-01 12:05

Der skulle vel ikke være nogen der kender en web site, hvor der en oversigt
over de forskellige datakabler ???
Jeg synes det er lidt høje priser, så jeg vil gerne selv lave det. Det er
primært til Nokia, Ericcson samt Alcatel telefoner jeg søger, men alt andet
har også interesse.

Venlig hilsen Rasmus Christiansen.

Fra : John R. Jensen

Dato : 14-03-01 13:01

> Jeg synes det er lidt høje priser, så jeg vil gerne selv lave det.

Man kan efterhånden købekabler til alle telefoner for ca. 200 kr (eller
mindre).

Så det kan næppe betale sig at så meget som at pille ved loddekolben.

en MAX3232 (3,3Volt RS232 <-> TLL) koster et sted mellem 50 og 100 kr. så
skal du lige bruge nogle dioder, lidt modstande, et print og nogle stik. til
sammen nok også omkring ca. 100 kr. her til kommer at du bruger tid på at
samle det og skaffe alle dele

Hvad har man så sparet... ingen ting.... Jeg synes ikke det kan betale sig
selv at lave kabelet...

Jeg lavede selv kablet til min 5110, og det var lidt af et problem at finde
stikket til telefonen.

--
Best Regards/Med venlig hilsen

John R. Jensen

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 14-03-01 17:56

Ok, det er ren og skær konvertering mellem RS232 og TTL-niveau, men hvor
finder du så stikkene henne ???

Fra : John R. Jensen

Dato : 15-03-01 11:14

> Ok, det er ren og skær konvertering mellem RS232 og TTL-niveau, men hvor
> finder du så stikkene henne ???

Hej Rasmus,

Ja, det er vel næppe et 9-pin el. 25 pin sub stik til PC'en du savner. Det
til telefonen er jo lidt svært at finde. Jeg købte en ørebolle og tog
stikket fra den. Det er en dyr løsning, men jeg kunne ikke finde det andre
steder.