MS Windows
briani 27239
Kan ikke se drev i XP Pro
Fra : Kim Larsen

Dato : 10-02-03 23:36

Hej i gruppen

Jeg har lige bygget mig en maskine, og til den har jeg installeret XP Pro,
det går fint alt sammen, bortset fra at jeg ikke kan se min sekundære
harddisk og mit DVD-drev. Det vil sige at det kan jeg godt, men kun i ét
program, og det er det der hedder total commander.
Jeg kan godt skrive og slette på denne "usynlige" harddisk via total
commander, så det er der ikke noget galt i, men jeg kan ikke se dem andre
steder.
Jeg har haft det hele splittet ad igen for at se om jeg havde samlet noget
galt, og det var ikke tilfældet.
Er der en der kan hjælpe lille jeg med at få orden på dette problem ?

På forhånd tak for hjælpen

Kim Larsen

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 11-02-03 00:09

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
samlet noget
> galt, og det var ikke tilfældet.
> Er der en der kan hjælpe lille jeg med at få orden på dette

Kan du se dem i Enhedshåndtering og Diskhåndtering ?
Måske kan det have noget at gøre med kablerne - i hvert fald hvad
harddisken angår. Det duer ikke med den gamle type IDE kabel til
nyere harddiske. Det kan også have noget med DMA understøttelse at
gøre.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.