MS Windows
briani 27239
automatiske meddelelser i WUN XP
Fra : Kaj Jensen

Dato : 10-02-03 22:22

Hej.

Jeg vil gern "af med" den meddelelse, der kommer i proceslinien, som oplyser
mig om at jeg er på netette med hvulken hastighed.
Hvordan gør jeg det?

Hilssen Kazj

Fra : Madsen

Dato : 11-02-03 01:16

Kaj Jensen skrev:

> Jeg vil gern "af med" den meddelelse, der kommer i proceslinien,
> som oplyser mig om at jeg er på netette med hvulken hastighed.

Der er flere måder at slå det fra på, men det du skal have slået
fra er Balloon Tips.

Hvis du kører WinXP Pro så kan du slå det fra ved at gå ned i
Start > Kør og skrive: gpedit.msc (efterfulgt af et klik på OK).

Find så:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/balloon_tips_gpedit.png>
Højreklik på 'Remove Balloon Tips On Start Menu items' og slå det
til.

Kører du WinXP Home så har du vist nok ikke gpedit.msc. Så må du
ind i registreringsdatabasen i stedet. Hent evt. følgende fil og
kør den: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/ingen_ballon.reg>
Log af og på eller genstart efter at du har kørt den.

Filen laver denne ændring:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"EnableBalloonTips"=dword:00000000

Den nemmeste måde er nok TweakUI som kan hentes hos MS på adressen:
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>

Med TweakUI kan du bare slå det fra ved at fjerne et flueben:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/tweakui/ingen_ballon.png>

Madsen.