MS Windows
briani 27239
Explorer/stifinder
Fra : Allan Andersen

Dato : 10-02-03 22:06

hej

hvad betyder denne fejlmeddelelse: Explorer har medført en fejl i
KERNEL32DLL. Explorer lukkes.
jeg kører Winme

--

Allan Andersen

Fra : Chris

Dato : 11-02-03 00:40

On Mon, 10 Feb 2003 22:05:43 +0100, "Allan Andersen"
<allan-andersen@nyka.dk> wrote:

>hvad betyder denne fejlmeddelelse: Explorer har medført en fejl i
>KERNEL32DLL. Explorer lukkes.
>jeg kører Winme

Det betyder, at Windows har fucket op og kan kun rette fejlen ved at
lukke og genstarte "Explorer.exe".

Explorer er den del af Windows, der giver dig mulighed for at bruge
Stifinder, skrivebordet, start-bjælken og meget andet.

Fejlen er typisk en memory-fejl, hvor der enten er opstået buffer
overflow eller for lidt allokeret hukommelse. Ren teknisk
nørd-udredning for, hvad fejlen egentlig består af, men jeg ved ikke
helt, hvordan jeg skal forklare det på dansk.

Konklusionen er, at du umiddelbart ikke kan stille noget op imod det.
Jo, kyl computeren ud fra tredje sal og håb på det bedste.

Venligst
Chris

Fra : Leony

Dato : 11-02-03 09:58

"Chris" <dhira@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Konklusionen er, at du umiddelbart ikke kan stille noget op imod det.
> Jo, kyl computeren ud fra tredje sal og håb på det bedste.

Inden denne drastiske løsning så ville jeg prøve en geninstallering af
Windows.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Madsen

Dato : 11-02-03 00:45

Allan Andersen skrev:

> hvad betyder denne fejlmeddelelse: Explorer har medført en fejl i
> KERNEL32DLL. Explorer lukkes.

Er det altid Kernel32.dll og Explorer.exe der går ned?

Det kan være mange ting. Det første jeg ville gøre var nok at teste
RAM for fejl. Det kan du gøre med: <http://memtest86.com>

Prøv evt. også at studere: <http://aumha.org/a/kernel32.htm>. Der er
nævnt mange forskellige årsager til fejlen.

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 11-02-03 10:01

"Allan Andersen" <allan-andersen@nyka.dk> skrev i en meddelelse

> hvad betyder denne fejlmeddelelse: Explorer har medført en fejl i
> KERNEL32DLL. Explorer lukkes.
> jeg kører Winme

Fandt dette i Knowledge Basen:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/support/windows/topics/errormsg/kbkern.asp
Denne side rummer også en del info:
http://www.generation.net/~hleboeuf/errkrn32.htm

Hvis du søger på kernel32.dll via Google, så får du læsestof til de
næste mange dage:
http://www.google.com/search?q=kernel32.dll&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8
Du kan evt raffinere søgningen yderligere.

Prøv evt at geinstallere Windows.

Fra : KH

Dato : 11-02-03 14:53

> hej
>
> hvad betyder denne fejlmeddelelse: Explorer har medført en fejl i
> KERNEL32DLL. Explorer lukkes.
> jeg kører Winme

For mig betød det, at jeg skulle opgradere til XP.
Det smarteste, jeg har gjort indtil nu...

Måske virker det også for dig.

Mvh. Klaus.

Fra : Allan Andersen

Dato : 13-02-03 10:31