MS Windows
briani 27239
Hjælp til småting i W2K Pro Dk
Fra : Catman

Dato : 10-02-03 18:30

Hej NG.

Jeg håber der er et par kvike hoveder her inde, for jeg har et småting som
driller i W2K Pro dk (sp3).

Maskin info : AMD 1200 Mhz, 458 MB sd-ram pc 133(der er ikke slots til DDR
ram),
Gforce4 MX440 64 MB DDR ram, Soundblaster 128 Digital 4.1 på et Chainmaster
"et-eller-andet" bundkort :)

1. Baggrunde på skrivebordet, hvorfor er det kun på nogle billeder at man
kan "se igemmen" tekst under ikoner?(altså billedet er at se i hullet på
F.eks. "O")

2. Windows låser lige pluselig, uden "noglen" grund (F.eks. når man høre
musik og bruger stifinder og Outlook på én gang)

3. Jeg kan heller ikke få "speed" på spilene ligger og rode med 600x480 i
opløsning og farver på 32bit. Har prøvet at sætte farveren ned til 16bit,
men fik det ikke rigtigt til at "spille", hvad gør jeg galt?

4. Hvis i har et par gode links til "Tips & Triks" til Windows 2000 i
almenlighed gerne danske, men Englsk og Tysk går også an!

Svar venligt i Gruppen, da det ikke er min E-mail (Og det er på grund af
spam, som vi jo nok er et par stykker der er hårdt ramt af!!!)

På forhånd tak.

M.v.h. Otto ...

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 10-02-03 19:42

"Catman" <Catman@ms.nsa> skrev i en meddelelse
> [...]
grund af
> spam, som vi jo nok er et par stykker der er hårdt ramt af!!!)

Alle proplemerne kan skyldes driveren til dit grafikkort. Hvilken
driver bruger du ?
Hvis det er Detonator 41.09 kan du evt. prøve en ældre - forskellige
udgaver finder du her:
http://www.guru3d.com/
Husk at driveren skal være kompatibel med din version af DirectX
Og det leder jo til at det kan være et problem med DirectX - prøv at
kører dxdiag
Endelig ville jeg lige kigge en gang i Tilføj/Fjern programmer, om
der er installeret noget software fra grafikkortets producent- hvis
der er så fjern det. Detonator driverne fra Nvidia er det eneste du
behøver på Gforce kort.
Punkt 1. kan isoleret set skyldes Active desktop.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Catman

Dato : 10-02-03 21:17

> [...]
> Johnny Nielsen
> http://www.wintip.dk/
> Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Jeg har DX8.1 eng.
Har lige kørt DXdiag, alt ok.
Har prøvet ældre detonator driver uden held!

Bye the way, tak for linksen de er gode.

Otto ...

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 10-02-03 22:06

> Jeg har DX8.1 eng.
> Har lige kørt DXdiag, alt ok.
> Har prøvet ældre detonator driver uden held!
>
> Bye the way, tak for linksen de er gode.
>
> Otto ...

Så skal jeg lige høre om det er et problem der er opstået
pludselig - eller om du for nyligt har installeret Windows 2000 og
har haft problemerne siden ?
Hvis det er noget der er opstået pludselig - kan du så huske om du
har hentet opdateringer, installeret noget nyt software eller
hardware sådan omkring den tid hvor det begyndte.
Det kan også være et hukommelseproblem - hvordan ser det ud med
sidefilen ?
Måske en RAM blok der har det skidt - selvom det sikkert ville
resulterer i fejlmeddelelser.
Er det længe siden der er blevet ryddet ud i temp. filer osv. ?
Måske (og kun måske) vil det hjælpe at hente dx9.
Har du Service Pack 2 eller 3 ?
Ja jeg kan spørge om meget - men det er en hjælp at at få så mange
oplysninger som muligt :)

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 10-02-03 22:12

"Johnny Nielsen" <johnny@wintip.dk> skrev i en meddelelse

> Har du Service Pack 2 eller 3 ?
> Ja jeg kan spørge om meget - men det er en hjælp at at få så mange
> oplysninger som muligt :)

Nå ja - jeg kan åbenbart også spørge om noget jeg har fået at vide -
kan se du har sp3 ;)

Fra : Catman

Dato : 11-02-03 13:18

> [...]
> Johnny Nielsen
> http://www.wintip.dk/
> Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Rammen er max. 12 mdr. gammle. sidefile(swapfile) er på 1.5 GB
Temps er tømt, og køre nu med detonator 42.86
Jeg har haft DX9 inde i en meget kort periode, og fik derfor ikke testet det
godt nok,(3dmark kan ikke køre med DX9, da det er det enste testværktøj som
alle andere bruger)
Det kan jo godt være at jeg har for store forvendtninger til mit GForce4
kort, og ja jeg er godt klar over at det er et MX kort, med når man nu ser
på et GForce2 så kan det mere??? Og så er der lige den lave score i 3dmark
(3033) (hvor der er flere testes der ikke kan køre)jeg ved godt at det ikke
høre hjemme her!

Hvis jeg nu er ville til at skift styresystemet ud for at få en beder ydelse
på spil.

M.v.h. Otto ...
Grunden til jeg køre 2000, er jo at GF4 skulle køre beder(ifølge ders hjemme
side)

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 11-02-03 18:23

> [...]
> på spil.
>
> M.v.h. Otto ...
> Grunden til jeg køre 2000, er jo at GF4 skulle køre beder(ifølge

Ja MX kort er jo ikke vildt friske - men et Gforce 4 burde jo kunne
klarer sig bedre.
Selve skærmen er nu også en vigtigt faktor - men hvis det har kunnet
køre bedre er det vel næppe den der er synderen. Hvis skærmen kører
med Windows "default" driver kan det nogen gange gøre underværker at
hente en driver hos skærmproducenten.
Personlig ville jeg nu være ligeglad med om computeren kan køre den
ene eller anden test - bare den afvikler spil og programmer
tilfedstillende. Men om det er DX8.1 eller 9 er nok ikke så
afgørende, det er vigtigtere at du brugere drivere til både lydkort
og grafikkort der passer sammen med din version af Dx.
Prøv at give systemet fortrin (LargeSystemCache) til RAM, da det
åbenbart går helt galt når du har flere ting kørende samtidigt:
http://www.wintip.dk/xp/tweaks/perform.htm
Der er ingen grund til at skifte til andet styresystem når du har
Windows 2000.