MS Windows
briani 27239
MS-DOS startdiskette til win2k
Fra : Kenneth Boye

Dato : 08-02-03 16:14

Hej NG

Hvordan laver jeg en MS-DOS startdiskette til windows 2000 professional?

Jeg kan ikke vælge det under formater A:\

Jeg kører NTFS.

Med venlig hilsen
Kenneth Boye

Fra : ha

Dato : 08-02-03 16:21
Fra : Pico

Dato : 08-02-03 19:33

Kenneth Boye wrote:
> Hej NG
>
> Hvordan laver jeg en MS-DOS startdiskette til windows 2000
> professional?
>
> Jeg kan ikke vælge det under formater A:\

Nu sider jeg ved en XP, men så vidt jeg husker er der et sted i
Win 2000 hvor du kan vælge at lave bootdisketter.
Der kommer 4 stk ud af det.
Jeg smed lige Win 2000 Cd'en i og det er åbenbart der. Der er
en mappe der heder bootdisk og i den ligger der en fil der heder
"Make Bootdiske". Du skal have 4 disketter klar.
Pico

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-02-03 13:03

"Kenneth Boye" <k_boye@bjoernemosen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan laver jeg en MS-DOS startdiskette til windows 2000 professional?
>
> Jeg kan ikke vælge det under formater A:\

Hvis du formatere en diskette (vigtigt!) og kopiere boot.ini ntldr og
ntdetect over på disketten er det en boot diskette. Dog skal der en fil
mere med hvis du booter på et scsc device uden boot rom (her under også
ATA-raid controllere). Den hedder noget med SCSIxxx.sys

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk