MS Windows
briani 27239
Kan man skjule/fjerne "Tilføj printer" ?
Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-02-03 00:52

Kan man skjule/fjerne "Tilføj printer" i Printer mappen ?
Det er på en w2k maskine
/Hans

Fra : Pico

Dato : 08-02-03 20:02

Hans Kjaergaard wrote:
> Kan man skjule/fjerne "Tilføj printer" i Printer mappen ?
> Det er på en w2k maskine
> /Hans

Det har jeg ikke det fjerneste begreb om, men hvorfor vil
du dog gøre det ?
Pico

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-02-03 23:17

On Sat, 8 Feb 2003 20:01:46 +0100, "Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote:

>Det har jeg ikke det fjerneste begreb om, men hvorfor vil
>du dog gøre det ?
Fordi jeg vil afskærer denne mulighed for andre brugere af min PC.
Jeg ved godt at der er andre muligheder for at installerer printere på
en windows maskine, for det er en af dem jeg vil have at der skal
benyttes.

/Hans

Fra : KH

Dato : 09-02-03 00:27

> [...]
> Jeg ved godt at der er andre muligheder for at installerer printere på
> en windows maskine, for det er en af dem jeg vil have at der skal

Er der ikke i en w2k version mulighed for bruger-separation.
Du er administratoren, og andre er brugere, så betyder det ikke en yard,
hvad de gør.
Det er noget med at du skal køre i NTFS..
Har jeg ret?

KH.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-02-03 06:33

On Sun, 9 Feb 2003 00:26:34 +0100, "KH" <KH@mitdomain.com> wrote:

> [...]
>
>Er der ikke i en w2k version mulighed for bruger-separation.
>Du er administratoren, og andre er brugere, så betyder det ikke en yard,
Det er i en Novell verden, der er brugerne lokaladministrator.

>Det er noget med at du skal køre i NTFS..
Jeg er ikke lige med ?
/Hans

Fra : jens

Dato : 11-02-03 01:10

> [...]
> Jeg ved godt at der er andre muligheder for at installerer printere på
> en windows maskine, for det er en af dem jeg vil have at der skal

I kontrolpanel/administration/lokalsikkerhedspolitik kan du finde et sted
under sikkerhed at angive præcist hvilken/e brugere der må installere
printerdruvere, det løser vist problemet, hvis der er mere du vil spærre så
kig dig om der, det er effektivt.

mvh Jens

Fra : Leony

Dato : 09-02-03 12:16

> Kan man skjule/fjerne "Tilføj printer" i Printer mappen ?
> Det er på en w2k maskine

Du kan gøre det i registreringsdatabasen. Det er dog ikke ikonet der
fjernes, men muligheden for at installere printere overhovedet.
Se mere her http://www.winguides.com/registry/display.php/180/
Jeg har ikke prøvet det, men det lyder som en mulig løsning på dit
problem.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-02-03 06:29

On Sun, 9 Feb 2003 12:15:58 +0100, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

> [...]
>Se mere her http://www.winguides.com/registry/display.php/180/
>Jeg har ikke prøvet det, men det lyder som en mulig løsning på dit
Det er lige det omvendte jeg har brug for.
Men denne er dog værd at have i baghånden.

/Hans

Fra : Leony

Dato : 11-02-03 09:44

> Det er lige det omvendte jeg har brug for.

Det var jeg klar over.
Ofte er en workaround den bedste løsning på et problem, man ikke har en
løsning til.

> Men denne er dog værd at have i baghånden.

Det er jo ikke værd dag man installerer printere, så den er til at leve
med - synes jeg.