MS Windows
briani 27239
Installation af Windows 98 m. AHA-2940 SCS~
Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 07-02-03 23:54

Hej

Jeg prøver at installere Windows 98 (første udgave, dansk) på en
computer med et AHA-2940(UW)-kort. Når jeg starter installationen, får
jeg efter de første meddelelser (Scandisk når ikke at starte) af vide
at jeg skal tage disketten ud og trykke enter for at genstarte. Når
jeg så genstarter, ryger jeg tilbage til den gamle bootloader.

Det er meningen at Windows skal ligge på tredje primære partition på
første drev i SCSI-kæden (jeg har Linux på de to første partitioner,
og det kan ikke umiddelbart lade sig gøre at flytte dem). Jeg har i
Linux formateret partitionen som vfat/FAT32. Burde Windows 98 kunne
installeres? Jeg har søgt på både Adaptecs hjemmeside og Google, uden
de store resulater...

Jeg håber I kan hjælpe.

Mvh. Jonas

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-02-03 01:21

On 7 Feb 2003 14:53:53 -0800, totalnirvana@mailme.dk (Jonas Due
Vesterheden) wrote:

> [...]
>og det kan ikke umiddelbart lade sig gøre at flytte dem). Jeg har i
>Linux formateret partitionen som vfat/FAT32. Burde Windows 98 kunne
Uden at være helt sikker vil jeg mene at du skal installere w98 på den
første disk i kæden, på den første primære partition. Hvis der på
denne partition (disk) har været linux skal du nok køre en "fdisk
/mbr".

>Jeg har søgt på både Adaptecs hjemmeside og Google, uden
>de store resulater...
Hvad med at kigge på nogle linux sider ? de plejer at være fyldt med
oplysninger om multiboot.

/Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-02-03 11:45

In dk.edb.system.ms-windows, Jonas Due Vesterheden
<totalnirvana@mailme.dk> says...
> første drev i SCSI-kæden (jeg har Linux på de to første partitioner,
> og det kan ikke umiddelbart lade sig gøre at flytte dem). Jeg har i

Hvorfor kan det ikke det?

> Linux formateret partitionen som vfat/FAT32. Burde Windows 98 kunne
> installeres? Jeg har søgt på både Adaptecs hjemmeside og Google, uden

Win9x/ME skal ligge på første primære partition på første disk.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen