MS Windows
briani 27239
Deaktivere Tjenester i XP eller ej ?
Fra : kim

Dato : 07-02-03 21:37

Kan en venlig sjæl her kort fortælle mig på almindelig dansk,
hvad disse 5 programmer gør i Win XP ?

1. NT- kerne og -system
2. LSA Shell (Export Version)
3. Generic Host Process for Win32 Service
4. Application Layer Gateway Service
5. NDIS User mode I/O Driver

Og hvilken Tjenester der hører til hvad, så jeg kan
deaktivere dem, hvis de ikke er nødvendige for mig ?

Det er min Firewall der spørger mig hver dag nemlig...

Mvh Kim

Fra : Esben

Dato : 07-02-03 21:53

http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Fra : kim

Dato : 07-02-03 21:58

"Esben" <esben@nejtakmail.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Hej Esben...
Jeg kender godt Black Viper og har studeret hans site meget...
men mit engelsk er ikke så godt, derfor igen:

Fra : Madsen

Dato : 07-02-03 22:17

kim skrev:

> men mit engelsk er ikke så godt, derfor igen:
> Kan en venlig sjæl her kort fortælle mig PÅ ALMINDELIG DANSK,
> hvad disse 5 programmer gør i Win XP ?

Problemet er at selvom det bliver frit oversat til dansk, så vil det
være lige så vanskeligt at forstå hvad disse tjenester nøjagtig gør
og om du har brug for dem. Hvorfor slukker du ikke bare for dem og
prøver om du oplever problemer ved at de ikke kører? Hvis du oplever
problemer så tænd for dem igen. Hvis ikke så lad dem forblive slukket.

Hvis det er et dansk styresystem du sidder med så kan du også se hvad
tjenesterne gør derinde hvor du kan slå dem til og fra. Altså inde i
Start > Kør: Services.msc
Ved at markere hver enkelt service vil der stå på dansk hvad den gør.

Jeg kan på forhånd fortælle dig at du ikke kan slukke for Generic Host
Process for Win32 Service og det vil heller ikke være klogt at blokere
for den i din firewall. Stort set samtlige services er afhængige af
Generic Host Process for Win32 Service (Remote Procedure Call).

NT-kerne og -system er heller ikke en service du kan slukke for, men
muligvis kan du undvære resten. Eneste måde du kan finde ud af det på
er at slukke for dem og prøve efter.

Desuden forstår jeg ikke hvorfor din firewall spørger om det hver
eneste gang. Hvis du først een gang har valgt om tjenesten må gå på
nettet eller ej, så burde firewallen huske det. Hvis den ikke gør
det så ville jeg kyle den ad h...... til.

Madsen.

Fra : Jesper KA

Dato : 08-02-03 00:15

"kim" <kim@nospam.dk> wrote in message

> Og hvilken Tjenester der hører til hvad, så jeg kan
> deaktivere dem, hvis de ikke er nødvendige for mig ?

En måde at gøre det på er fra en ende at stoppe alle services
og se hvad der virker og ikke virker derefter kan du
selv vurdere om der er noget du savner og så aktivere det igen.

Regards