MS Windows
briani 27239
Bruger profiler i Win2k og XP
Fra : TDC news

Dato : 07-02-03 16:21

Hej gruppe

Hvordan fanden virker disse profiler i windows.
Nogle gange når man instalere programmer, så bliver de instaleret på "All
User". Andre gange bliver de instaleret på den aktuelle profil.!!!!!

Det kan da ikke passe, at man ikke kan vælge, hvilke profiler et program
skal instaleres på.

Nogen der kan forklare mig, hvordan jeg bestemmer hvilken profil jeg vil
instalere på, eller evt. kender en side, som forklarer dette?????'

HJÆLP!!!!!!

Mvh Jesper Hansen

Fra : jens

Dato : 11-02-03 01:14

"TDC news" <axlon@removelite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der kan forklare mig, hvordan jeg bestemmer hvilken profil jeg vil
> instalere på, eller evt. kender en side, som forklarer dette?????'

En bruger der er medlem af administratorer installerer i egen profil, en der
er medlem af superbruger installerer i all users da det er denne profil man
kører på.

Brugere installerer ikke programmer som ikke er aktiveret som automatisk
opgradering.

Gæster installerer ikke, men kan gemme documenter og regneark oprtettet af
dem selv i all users profilens "documenter mappe"

mvh Jens

Fra : Jesper Hansen

Dato : 11-02-03 17:14

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> [...]
>
> Gæster installerer ikke, men kan gemme documenter og regneark oprtettet af
> dem selv i all users profilens "documenter mappe"

Det lyder jo meget godt, men jeg er logged ind som administrator, og når jeg
så instalere nogle programmer, så bliver nogle instaleret til alle bruger,
mens nogle kun bliver instaleret på egen profil. Enkelte programer kommer ud
og spørger om om de skal instaleres på alle bruger, eller kun den pågældende
(bravo).

Jeg har nu prøvet på både XP og Win2k, med samme resultat.

Konklusionen er, at det er programmerene man installere, som bestemmer på
hvilke profiler de vil instalere sig, altså total kaos desværre.
Men jeg håber på at det er mig der har overset et eller andet.

Fra : jens

Dato : 11-02-03 19:37

"Jesper Hansen" <axlon@removelite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilke profiler de vil instalere sig, altså total kaos desværre.
> Men jeg håber på at det er mig der har overset et eller andet.

Det er vist dig der enten ikke har installeret den XP/w2k, eller den der har
gjort det der har fedtet lidt rundt i den.

mvh Jens
Ps: din beskrivelse passer på en xp/w2k som er installeret oven i en gammel
win installation, og hemed mener jeg disken ikke har været ompartitioneret
inden install........... 2 gange.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 11-02-03 21:14

> [...]
gammel
> win installation, og hemed mener jeg disken ikke har været ompartitioneret

Det er mange maskiner det drejer sig om (arbejde), og alle har en frisk
instaleret Windows win2k.
Min egen XP gør det samme (og er iøvrigt lige blevet geninstaleret på en hel
frisk harddisk), og alle jeg spørger og som bruger profiler, har samme
problem.
Så derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor det er sådan.

Mvh Jesper Hansen

Fra : jens

Dato : 12-02-03 00:07

> [...]
> problem.
> Så derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor det er sådan.

Ææh jeg har kikket lidt på mine XP og W2K...

I all users ligger alle programmer som er installeret af en "administrator"
eller en "superbruger" da disse har ret til at opgradere og installere
software, en "bruger" har det som er i all users mappen når han logger på og
kan ikke selv installere med mindre det er program opdateringer som er sat i
værk af systemet selv.

Et firmanet med en DC har en brugerpolitik, i den kan man redirecte
brugerindstillinger direkte på serveren......

Hvis du vil skjule programmer så gør som administrator mappen de ligger i
usynlige og fjern genvejen i startmenuen i all users (og de brugere der ikke
må bruge dem)

mvh Jens
mvh Jens