MS Windows
briani 27239
Dato på mapper
Fra : Christian Poulsen

Dato : 07-02-03 16:01

Jeg står og skal til at flytte en masse mapper fra et drev til et andet,
hvordan undgå jeg at de får ny dato? Har næsten prøvet alt. Bl.a. clonet
via xxcopy (www.xxcopy.com) og den kopiere også fint datoen med, men så
er det ligesom Windows 2000 laver en intern opdatering og så sætte datoen
på mappen til klokken pt. Det må kunne undgås? Det drejer sig om ret mange
mapper, og ville være ked af at skulle miste datoen på dem.

Fra : Gevaldi

Dato : 07-02-03 17:58

Christian Poulsen skrev:

> [...]
> datoen med, men så er det ligesom Windows 2000 laver en intern
> opdatering og så sætte datoen på mappen til klokken pt. Det må kunne

Du ka' bare ændre pc'ens dato til den du ønsker
at bibeholde....Flyt så mapperne og ret din dato
tilbage......viola.

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Indlæg som sendes til Ng via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Christian Poulsen

Dato : 08-02-03 01:37

> Du ka' bare ændre pc'ens dato til den du ønsker
> at bibeholde....Flyt så mapperne og ret din dato

Det kunne man godt. Men det drejer sig om 70 gigabyte med et par tusinde
mapper. Det gidder jeg ærligt talt ikke.

Det kan da ikke være rigtigt at man kan ikke kan slå det fra i Windows?

Jeg har endda prøvet at kører lokal med FlashFXP og vælge "keep local
time from server" - intet hjælper.

Fra : Leo.E

Dato : 08-02-03 10:33

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote in message news:<b21j61$jpu$1@sunsite.dk>...

> [...]
>
> Det kan da ikke være rigtigt at man kan ikke kan slå det fra i Windows?
>
> Jeg har endda prøvet at kører lokal med FlashFXP og vælge "keep local

Prøv at markere alle mapperne på drevet, og så højreklik et tilfældigt
sted i markeringen,så burde du få muligheden for at skrivebeskytte det
hele, og hvis det virker så er det jo bare omvendt procedure på det
andet drev.

Hilsen: Leo