MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mystiske fejl i Win2000Pro
Fra : arc@na

Dato : 07-02-03 05:55

Hej experter!

Jeg har lige ombygget min maskine, og i den forbindelse FDISK'et min
primære HD. Efter nyinstallation af OS'et har jeg gentagne gange fået
BSOD'er som siger at maskinen ikke kan læse registreringsdatabasen.
Booter jeg op igen, er der stort set ingen problemer, bortset fra, at
jeg nogle gange får en meddelelse om at "Du kan ikke logge på med denne
brugerprofil (Administrator!!!), da den er ødelagt" - eller lignende.
Dette kræver så en yderligere reboot, der så løser problemet.

Prøver jeg at bruge regedit eller Norton Windoctor, crasher maskinen
konsekvent.

Jeg har en opdateret McAffee Viruscan kørende, så det er næppe virus, og
det er så vidt jeg kan se heller ikke hardwarefejl. Jeg har haft hatten
af og sikret mig, at alt er monteret korrekt, og alt ser ud til at funke
i Hardware Manager.

Desuden har jeg kørt "repair"-funktionen fra min 2000-CD og har prøvet
at bytte RAMklodsen ud med andre.

System:
Athlon Tbird 1G, Thermaltake Silent Viking-køler (CPUtemp. ligger mere
eller mindre fast omkring 47 grader), 256 MB PC133 SDRAM (1 chip),
340 W strømforsyning (Chieftech fulltowerkabinet)
Geforce3Ti200,
Hercules Fortissimo 7.1 lydkort,
2*40 G Hdiske, hhv. en Barracuda og en Maxtor, (runde IDE-kabler)
D-link 10/100 ethernet adapter,
Plextor 24/10/40 brænder,
SONY 3½" floppy
Win2000Pro med SP3

Det er godt nok så møj træls, det her, så jeg håber på nogle gode
forslag.

arc@na

Fra : Pico

Dato : 07-02-03 18:35

arc@na wrote:
> [...]
> denne brugerprofil (Administrator!!!), da den er ødelagt" - eller
> lignende. Dette kræver så en yderligere reboot, der så løser

Det lyder godt nok som om der er fejl, enten på HD eller registreringsdatabasen.

> Prøver jeg at bruge regedit eller Norton Windoctor, crasher maskinen
> konsekvent.

Har du kørt en chkdsk fra Start/kør eller en "sfc /scannow" fra en promt ?
Hvis det ikke hjælper må du nok starte forfra, surt show.
Pico