MS Windows
briani 27239
WinXP Pro SP1 og SFC.
Fra : Madsen

Dato : 06-02-03 21:43

Hej,

Er der nogen i dette forum der har prøvet at køre en SFC /SCANNOW
i en kommandoprompt med en slipstreamet WinXP Pro SP1? Altså med en
WinXP Pro-cd hvor SP1 er integreret?

Hvis jeg gør, så får jeg at vide at det ikke er den rigtige cd jeg
har i drevet og det er jo knapt så heldigt.

Madsen.

Fra : Alan

Dato : 07-02-03 02:57

Hej Madsen

> Er der nogen i dette forum der har prøvet at køre en SFC /SCANNOW
> i en kommandoprompt med en slipstreamet WinXP Pro SP1?

Ja det har jeg og det virker fint her.

> Hvis jeg gør, så får jeg at vide at det ikke er den rigtige cd jeg
> har i drevet og det er jo knapt så heldigt.

Jeg ved ikke om denne tråd kan hjælpe dig:

http://makeashorterlink.com/?D15823F53

Ellers prøv at tage et kig på en af de andre tråde her:

http://makeashorterlink.com/?K28831F53

som også ser ud til at indeholde oplysninger der kan være dig til hjælp.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Madsen

Dato : 07-02-03 21:18

Pico skrev:

> http://home20.inet.tele.dk/pico/xp/Filbeskyttelse.jpg

Samme meddelelse som jeg fik med cd'en i drevet i går.

> Jeg læste så Allans link og kom i tanke om at jeg havde flyttet
> mappen ServicePackFiles til en anden HD og jeg kunne ikke få sfc
> til at finde den. Jeg kopierede så mappen ServicePackFiles tilbage
> til C:\winnt hvorefter sfc kørte fint igennem.

Aha. Det er muligvis det der skal til så, for jeg har slet ikke
noget der hedder ServicePackFiles på harddisken og det er ikke
fordi at jeg manuelt har slettet den.

> Nu tænker jeg så på om der kun kontroleres filer fra mappen
> ServicePackFiles eller der også kontroleres fra derfra hvor XP er
> installeret fra, altså fra HD i mit tilfælde ? Nogen der ved det ?

Jeg ved ikke hvordan det fungerer og har heller ikke fået kigget
på det siden i går, da jeg har fundet ud af hvorfor min WinXP var
blevet ustabil, så jeg gik blot tilbage til et tidligere image i
stedet for at bruge tid på at få SFC til at fungere. (Det var en
opdatering fra Windows Update som skabte kaos her).

Jeg vil dog tro at SFC tager systemfilerne fra cd'en og kopierer
dem ind i ServicePackFiles-mappen på harddisken og hvis SFC så
finder systemfiler på harddisken som ikke har det rigtige versions-
nummer, så bliver de erstattet med dem fra ServicePackFiles-mappen.

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 08-02-03 01:01

Madsen wrote:
> [...]
Klip.
> stedet for at bruge tid på at få SFC til at fungere. (Det var en
> opdatering fra Windows Update som skabte kaos her).

Nå katastrofe er så meget sagt, men jeg skriver nu denne for anden
gang. Nu vil jeg se om det er så slemt at jeg lægger Imaget fra d. 8 jan.
ind. Det har kostet et par timer i aften.

> [...]
> finder systemfiler på harddisken som ikke har det rigtige versions-
> nummer, så bliver de erstattet med dem fra ServicePackFiles-mappen.
ServicePackFiles mappen blev dannet da jeg installerede SP 1.
Som sagt har jeg Win XP Cd'en liggende på HD så jeg kan ikke følge
hvad der sker.
Pico

Fra : Madsen

Dato : 08-02-03 01:48

Pico skrev:

> Nå katastrofe er så meget sagt, men jeg skriver nu denne for anden
> gang. Nu vil jeg se om det er så slemt at jeg lægger Imaget fra d.
> 8 jan. ind. Det har kostet et par timer i aften.

Jeg brugte også et par timer eller tre på det i går, men det er da
altid noget at man ikke er den eneste som har oplevet problemet,
for så er der vel håb om at det bliver løst på et tidspunkt.

> ServicePackFiles mappen blev dannet da jeg installerede SP 1.

Den er ikke blevet oprettet her fordi at jeg har installeret WinXP
vha. den cd hvor SP1 er integreret på og mappen ServicePackFiles på
harddisken er tilsyneladende heller ikke nødvendig hvis man kører
en SFC /SCANNOW fra en Windows-cd'en med SP1 integreret, opdager
jeg lige i disse minutter.

> Som sagt har jeg Win XP Cd'en liggende på HD så jeg kan ikke følge
> hvad der sker.

Det viste sig at det var et par nøgler i registreringsdatabasen som
skulle rettes til.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup]
SourcePath og ServicePackSourcePath stod til det forkerte drevbogstav
fordi at jeg for et stykke tid siden har købt en ekstern harddisk.
SourcePath og ServicePackSourcePath stod til F, men skulle stå til G
som mit cd-drev hedder nu.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 07-02-03 03:04

Alan skrev:

> Ja det har jeg og det virker fint her.

Så er jeg mere rolig for så er det nok bare mig der har kvajet
mig da jeg lavede den i sin tid. Den virkede dog fint til at
installere WinXP SP1 med fra bunden af, men et eller andet gør
at SFC ikke vil kendes ved den nu.

> Jeg ved ikke om denne tråd kan hjælpe dig:

[Snip link]

Tusind tak Alan. Dem vil jeg studere nærmere. :)

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 07-02-03 21:04

Madsen wrote:
> Alan skrev:

Efter at have læst tråden tænkte jeg at det var bedre at jeg kørte
en sfc /scannow. Der kom så en fejlmeddelse om at jeg skulle ilægge
CD'en med Win SP 1. se:
http://home20.inet.tele.dk/pico/xp/Filbeskyttelse.jpg
Jeg har installeret XP fra HD og har ikke fået taget mig sammen til
at lave en Win XP med SP 1 og kunne derfor ikke gøre det.