MS Windows
briani 27239
Systemfiler i XP ?
Fra : kim

Dato : 06-02-03 12:53

Kan nogen her fortælle mig hvad disse filer/programmer gør ?

Det er:
1. NT- kerne og -system
2. LSA Shell (Export Version)
3. Generic Host Process for Win32 Service
4. Application Layer Gateway Service
5. NDIS User mode I/O Driver

Det er i Win XP Pro hvor min firewall blokerer for dem...

Mvh Kim

Fra : Madsen

Dato : 06-02-03 13:05

kim skrev:

> 1. NT- kerne og -system

Selve NT-kernen som styresystemet er bygget op omkring, vil jeg tro.

> 2. LSA Shell (Export Version)

Local Security Authority.

<http://support.microsoft.com/?kbid=314056>

> 4. Application Layer Gateway Service

| Provides support for 3rd party protocol plug-ins for Internet
| Connection Sharing and the Internet Connection Firewall

> 5. NDIS User mode I/O Driver

<http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wceddk40/htm/cxrefNDISUser-modeIODriver.asp>

Madsen.

Fra : kim

Dato : 06-02-03 17:23

> 1.Selve NT-kernen som styresystemet er bygget op omkring, vil jeg tro.
> 2.Local Security Authority.
> 3. Generic Host Process for Win32 Service
Tak for det Madsen.
Vil du mene at jeg kunne blokere dem alle via min Sygate firewall
uden at det skaber "problemer" når jeg bl.a. er på nettet ?
Mvh Kim

Fra : Madsen

Dato : 06-02-03 17:29

kim skrev:

> Vil du mene at jeg kunne blokere dem alle via min Sygate firewall
> uden at det skaber "problemer" når jeg bl.a. er på nettet ?

Du skulle nok nærmere enten bede din firewall om at den ikke skal
blokere for dem, eller også overveje om du i det hele taget har brug
for at have disse services kørende. WinXP har som standard mange
services kørende som den almindelige bruger aldrig nogensinde får
brug for.

Prøv evt. at læse følgende side:
<http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2437>

Og en mere dybdegående side:
<http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm>

Madsen.

Fra : kim

Dato : 06-02-03 19:35

> [...]
> for at have disse services kørende. WinXP har som standard mange
> services kørende som den almindelige bruger aldrig nogensinde får

Er læst og Viper kendte jeg godt i forvejen...men hvis en ville fortælle
mig på alm. dansk hvad disse services gør, så kunne jeg med mere
sindsro deaktivere dem ?
Mvh Kim