MS Windows
briani 27239
.batfil - eller noget tilvarende??
Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 06-02-03 04:04

Hejsa

Jeg vil gerne lave en genvej der kører to programmer i træk - men program
nr. 2 skal starte ligesåsnart 1 er startet - istedet for at vente på det
afslutter.... hvordan klarer jeg dette??

På forhånd tak
Søren Pedersen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-02-03 09:18

"Søren \"Pengman\" Pedersen" <pengmeister@hotmail.com> says...
> Jeg vil gerne lave en genvej der kører to programmer i træk - men program
> nr. 2 skal starte ligesåsnart 1 er startet - istedet for at vente på det
> afslutter.... hvordan klarer jeg dette??

---- ToProgrammer.bat
start program1.exe
start program2.exe
----

Jeg kan dog ikke huske om "start" blev indført allerede med win95 eller
først kom til senere.
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 06-02-03 17:41

"Toke Eskildsen" <dakwing@daimi.au.dk> wrote: >
> [...]
> start program2.exe
> ----
>
> Jeg kan dog ikke huske om "start" blev indført allerede med win95 eller

Min .bat-fil ser således ud:

start "C:\Program Files\StarNet\X-Win32 5.4\xwin32.exe"
start "e:\storage\My Received Files\PUTTY.EXE -load dolomit"

og det eneste den gør er at den starter to DOS-prompter med navn og sti til
programmerne i titellinien (jeg bruger XP)

desuden har jeg testet det helt uden " og da melder den at den ikke kan
finde filerne (da den kun læser til første mellemrum)
Desuden har jeg forsøgt at lade "-load dolomit" stå udenfor
citationstegnene, det giver en fejlmeddelse...

Men pointen er at den ikke reelt kører programmerne...
Hvad er det jeg ikke fatter??

Søren

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 07-02-03 10:49

"Søren \"Pengman\" Pedersen" <pengmeister@hotmail.com> says...
> start "C:\Program Files\StarNet\X-Win32 5.4\xwin32.exe"
> start "e:\storage\My Received Files\PUTTY.EXE -load dolomit"

[Snip Åbner prompter, men kører ikke programmerne]

> Hvad er det jeg ikke fatter??

Det ser ud til at start ikke bryder sig om at navn og parametre
indkapsles i anførselstegn. Det giver et problem når der er mellemrum i
stien til programmet.

Løsningen er at benytte /D til at specificere stien. Prøv med

start /D"C:\Program Files\StarNet\X-Win32 5.4" xwin32.exe
start /D"e:\storage\My Received Files" PUTTY.EXE -load dolomit
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 06-02-03 09:38

Toke Eskildsen, du skrev:

> Jeg kan dog ikke huske om "start" blev indført allerede med win95 eller
> først kom til senere.

Win95
http://www.computerhope.com/batch.htm#02

--