MS Windows
briani 27239
Spørgsmål om minidisk Sony MZ-N707
Fra : Filip Skjerning

Dato : 06-02-03 04:00

Hej.
Jeg har købt en minidisk, model Sony MZ-N707. Det blev den model bl.a. fordi
jeg fik at vide, at jeg nemt kunne overføre mine optagelser fra minidisken
til min computer via USB.

Men indtil videre er det ikke lykkedes mig. Sony har nemlig i deres
medfølgende software lavet en kopisikring, der fungerer således, at man kun
kan føre lydfiler over på computeren, hvis man tidligere har ført dem fra
den samme computere over på minidisken.

Men det er slet ikke det, jeg skal bruge minidisken til. Jeg har brug for at
kunne føre mine egne optagelser over på computer og så behandle dem dér
(klippe til osv.). Mine egne optagelser er f.eks. optagelser fra min
undervisning, optagelser af mig selv, når jeg øver eller når jeg øver med
mit band, optagelser fra naturen og miljøet m.m.
Jeg bryder ingen rettigheder med disse optagelser, og jeg har som sagt brug
for at føre disse ting over på computeren og bearbejde dem der. Helst uden
tab af lydkvalitet, dvs. digitalt.

Ved nogen, om det kan lade sig gøre på en eller anden måde? Findes der et
andet program end Sonys medfølgende (kaldet OpenMG Jukebox ver. 2.2), der (i
modsætning til Sonys) også giver lov til at overføre egne optagelser til
computeren? Eller kan man på anden måde føre filerne over fra minidisken til
computeren via USB-kablet? USB- porten er nemlig den eneste udgang på
minidisken udover høretelefonernes - og den er jo nok analog.

Jeg har Win98 installeret og er også på vej med en Linux-maskine, hvis der
findes bedre muligheder der.

--
Venlig hilsen Filip Skjerning
Hjemmeside: http://skjerning.net Måløv IMU: http://www.nuk.dk

Fra : Klitgaard

Dato : 06-02-03 11:11

"Filip Skjerning" <filipskjerning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> computeren via USB-kablet? USB- porten er nemlig den eneste udgang på
> minidisken udover høretelefonernes - og den er jo nok analog.

Prøv at kigge her:

http://www.musiclub.sonystyle.com/community/thread.jsp?forum=4&thread=7901

--
- Klitgaard
"Jeg er allergisk overfor alkohol og narkotika. Jeg får udslag i form af

Fra : Filip Skjerning

Dato : 07-02-03 01:52

"Klitgaard" <mrsmooth@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Filip Skjerning" <filipskjerning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Se, det var jo interessant. Mange tak! Men det bliver jo stadigvæk det
analoge signal, der føres over på computeren:

"You have to use Line-Out (prefered)/Headphone out of your MiniDisc Player
and Line-In (prefered)/Mic-In of your PC.
If you have a NetMD deck with optical out and a digital soundcard it should
be possible to record the digital signal with this app."

Men optisk udgang har MZ-N707 ikke. Den har kun optisk indgang. Desværre!!
Og mit lydkort er i øvrigt heller ikke noget at råbe hurra for

Er der nogen, der kender andre løsninger - altså hvor man kan overføre
digitalt?

- Filip

Fra : Filip Skjerning

Dato : 07-02-03 01:57

> [...]
should
> be possible to record the digital signal with this app."

Jeg glemte lige at skrive, at citatet kommer fra:
http://christian.klukas.bei.t-online.de/files/netmd/winNetMD.htm

- Filip