MS Windows
briani 27239
Synkronisering
Fra : Flemming S. Larsen

Dato : 05-02-03 13:35

Hej Alle
Det kan godt være at det ikke er den rigtige gruppe jeg stiler spørgsmålet
til, jeg ved det ikke.
Mit spørgsmål er om der findes et program til synkronisering af data. Jeg
kunne godt tænke mig at kunne definere mapper på mit C-drev, som automatisk
skulle ligge sig på mit D-drev også, så man altid havde sine data 2 steder,
hvis en harddisk skulle stå af. Det er ikke lykkedes mig at finde et sådant
program, så jeg ved ikke om det findes.
På forhånd tak.

Fra : Bach|DK|

Dato : 05-02-03 13:45

Flemming S. Larsen wrote:
..
> [...]
> sine data 2 steder, hvis en harddisk skulle stå af. Det er ikke
> lykkedes mig at finde et sådant program, så jeg ved ikke om det

Der findes en masse forskellige programmer til dette. Jeg bruger vice
versa fra www.tgrmn.com men der findes som sagt et hav af andre
muligheder.

--
Michael Bach

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 05-02-03 13:58

On Wed, 5 Feb 2003 13:35:22 +0100, "Flemming S. Larsen"
<fsl@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>skulle ligge sig på mit D-drev også, så man altid havde sine data 2 steder,

Du kan lave det meget nemt selv. Jeg fandt et zip program, der kan
køres fra kommandolinien, samt programmet xcopy32, der kan kopiere
rekursivt. Jeg lavede derefter en batfil som jeg satte Scheduler
(indbygget i nyere Windows versioner) til at køre hver dag tidligt om
morgenen. Indholdet af batfilen er noget i stil med:

zip -u -o -q -r S:\Backup\Homepage.zip F:\Toke\Homepage -x *.tmp
Pakker rekursivt alle filer fra Homepage mappe, undtagen tmp-filer.

xcopy32 F:\Toke\Scans\*.* S:\Backup\Scans /E /H /Y /D /Q
Kopierer rekursivt alle filer fra Scans over på S-drevet. Overskriver
kun eksisterende filer, hvis der er kommet nye udgaver (det gør det
hurtigere).

xcopy32 til JPEG/GIF billeder og film, zip til alt andet. Hvis det er
ligemeget med pladsen, kan man naturligvis bare bruge xcopy32 til det
hele.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-02-03 14:25

Hi Flemming S. Larsen, du skriver:

> [...]
> sine data 2 steder, hvis en harddisk skulle stå af. Det er ikke
> lykkedes mig at finde et sådant program, så jeg ved ikke om det

Jeg bruger selv Mirrorfolder. Et meget stabilt og transparent program,
som kan lige netop det du efterlyser. Selv bruger jeg det dog til
realtime backup af mine vigtige foldere til et Zipdrev, som jeg så kan
tage med mig. Det koster 34$, men de er givet godt ud.

http://www.techsoftpl.com/backup/index.htm

Karsten Jensen

Ved svar pr. email, fjern et.
When replying by email, remove one.

Fra : Pico

Dato : 05-02-03 17:12

Flemming S. Larsen wrote:
> [...]
> sine data 2 steder, hvis en harddisk skulle stå af. Det er ikke
> lykkedes mig at finde et sådant program, så jeg ved ikke om det

Så vidt jeg kan læse dit indlæg er det et backupprogram der kan flytte
det du vil have over på en anden HD.
Jeg og dem jeg hjælper med PC bruger SecondCopy 2000, et meget
stabilt program der kan instilles på næsten alle måder.
http://www.centered.com/
Pico

Fra : Flemming S. Larsen

Dato : 05-02-03 18:51

Tusind tak for alle jeres indlæg.
Jeg har prøvet Vise Versa og det virker fint. Nu vil jeg så lige prøve
Secondcopy også, det kan jo være at det er endnu bedre .

Med venlig hilsen
Flemming S. Larsen