MS Windows
briani 27239
Tag den
Fra : Jack Nielsen

Dato : 04-02-03 21:41

Jeg har lidt problemer med at få hjulet på musen til at scrolle i
kontaktpersoner i Outlook 2002 på Windows XP.

Den scroller fint alle andre steder. Har prøvet med autoscroll og universal
scroll.men no can do.

Det er en Logitech cordless mouseman, men har også prøvet med andre logitech
mus. Har også prøvet at installere nyeste driver fra Logitech.

Hjælp !!

Mvh

Jack

Fra : Madsen

Dato : 04-02-03 21:56

Jack Nielsen skrev:

> Jeg har lidt problemer med at få hjulet på musen til at scrolle i
> kontaktpersoner i Outlook 2002 på Windows XP.

Har du prøvet at slå 'Brug kun MS Office-kompatibel rulning' til i
driveren? Hvilken version af Mouseware kører du med pt. ?

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 04-02-03 22:16

Den 04 feb 2003 skrev Madsen i dk.edb.system.ms-windows:

> Har du prøvet at slå 'Brug kun MS Office-kompatibel rulning' til i
> driveren? Hvilken version af Mouseware kører du med pt. ?

Tak for den. Løste et Outlook problem hos mig: Kunne ikke scrolle i
indholdsruden, det kan jeg nu.

Er der nogen bivirkninger ved at sætte det hak i MS?

LarsK

Fra : Madsen

Dato : 04-02-03 22:29

Lars Klintholm skrev:

> Tak for den. Løste et Outlook problem hos mig: Kunne ikke scrolle i
> indholdsruden, det kan jeg nu.

Det kan jeg sagtens i Outlook 2000 selvom jeg ikke har den funktion
slået til.

> Er der nogen bivirkninger ved at sætte det hak i MS?

Hos mig resulterer det i at jeg ikke bare kan føre markøren hen over
et vindue og scrolle i det vindue. Jeg skal klikke i vinduet for at
gøre det aktivt før at jeg kan scrolle i det og det hader jeg, så
derfor har jeg ikke den funktion slået til.
Version 9.75 af Mouseware fra Logitech har MS Office-kompatibilitet
indbygget i driveren og da jeg tilsyneladende ikke kan slå det fra,
har jeg valgt at bruge version 9.73 i stedet.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 04-02-03 22:52

> Det kan jeg sagtens i Outlook 2000 selvom jeg ikke har den funktion
> slået til.

O2002 her, måske det gør en forskel?

> [...]
> gøre det aktivt før at jeg kan scrolle i det og det hader jeg, så
> derfor har jeg ikke den funktion slået til.

Det har jeg så også lige fundet ud af. Uudholdeligt i Xnews.

Tilbage igen

LarsK

Fra : Madsen

Dato : 04-02-03 23:08

Lars Klintholm skrev:

> O2002 her, måske det gør en forskel?

Måske. Jeg har ikke prøvet 2002.

> Det har jeg så også lige fundet ud af. Uudholdeligt i Xnews.

Nemlig og f.eks. i Stifinder er det også galt.
Det mest latterlige er at der nedenunder 'Brug kun MS Office-kompatibel
rulning'-boksen i driveren, er en mulighed for at placere et flueben i
en anden boks som hedder 'Scroll kun i det aktive vindue'. Umiddelbart
skulle man tro at hvis den funktion er slået fra, så ville man kunne
scrolle uden at aktivere vinduet først, men sådan fungerer det ikke
her. Faktisk så aner jeg ikke hvad den funktion egentlig gør. Musen
opfører sig på nøjagtig samme måde uanset om den er slået til eller
fra, men nu er Logitech jo heller ikke just kendt for at lave gode og
velfungerende drivere. Snarere tværtimod.

> Tilbage igen

Forståeligt. :)

Madsen.

Fra : Jack Nielsen

Dato : 05-02-03 19:39

Det er version 9.75 og jeg har prøvet med og uden ms kompatibel scroll.

Den vil ikke scrolle når man er inde og vælge kontaktpersoner, kan i det ??

Den kan godt alle andre steder !

Fra : Madsen

Dato : 05-02-03 21:30

Jack Nielsen skrev:

> Det er version 9.75 og jeg har prøvet med og uden ms kompatibel
> scroll.

Ok.

> Den vil ikke scrolle når man er inde og vælge kontaktpersoner, kan
> i det ??

Jeg kan i Outlook 2000, men om man også kan i Outloook 2002 ved jeg
ikke.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 05-02-03 21:44

Den 05 feb 2003 skrev Jack Nielsen i dk.edb.system.ms-windows:

> Det er version 9.75 og jeg har prøvet med og uden ms kompatibel
> scroll.
>
> Den vil ikke scrolle når man er inde og vælge kontaktpersoner, kan
> i det ??

UDEN MS kan jeg scrolle overalt, undtaget indholdsruden i O2002. Også i
kontaktpersoner.

MED MS opfører den sig i alle programmer som Madsen beskriver (scroller
kun hvis markøren er i i vinduet)

Så vidt jeg husker er Madsens mus optisk. Min er med kugle, men dog
trådløs.

Jeg har 9.11 driver, og vil ikke opdatere efter at have læst denne
tråd. If it works, don't fix it.

LarsK

Fra : Madsen

Dato : 05-02-03 21:59

Lars Klintholm skrev:

> Så vidt jeg husker er Madsens mus optisk. Min er med kugle, men dog
> trådløs.

Ja, min nuværende mus er optisk, men den gamle med kugle opførte
sig på samme måde.

> Jeg har 9.11 driver, og vil ikke opdatere efter at have læst denne
> tråd. If it works, don't fix it.

Her er det 9.73 der kører. 9.75 har jeg opgivet da jeg ikke kan få
den til at scrolle uden at jeg skal gøre vinduet aktivt først. Det
kan jeg med 9.73 ved ikke at have et flueben i det her MS-halløj.

Se evt. tråden: 'Scrollfunktion i stifinder' fra d. 31/01-03 her i
gruppen. <news:3e3ae3c1$0$2558$d40e179e@nntp04.dk.telia.net>

Madsen.