MS Windows
briani 27239
Administrator WinXP
Fra : Jørgen Ladegaard

Dato : 04-02-03 19:17

Hvordan logger man på med administratorrettigheder? Jeg har købt en OEM
version, og den er installeret med ret til flere brugere, så jeg er
tilsyneladende oprettet bde som bruger og administrator. Det ville jeg ikke
have haft, da jeg kun bruger den selv. Jeg har problemer med, at deling af
internet med en Win98 maskine slet ikke kører, og har på Microsoft Support
downloaded en artikel om deling af internetforbindelse.

For at indstille deling af internetforbindelse, skal jeg logge på som
administrator og indstille under "avancere". Det bliver jeg åbenbart ikke,
for jeg får kun mulighed for at slå "firewall" til og fra. Jeg har prøver at
skifte bruger flere gange og logge af flere gange, men jeg bliver åbenbart
ved med at være almindelig bruger.

Hvordan ser man, om man er logget på som bruger eller administrator, og kan
man indstille til altid at være logget på som administrator?

Jeg håber, nogen har et godt råd, for jeg kan ikke finde hjælp i windows
online hjælp, og jeg kan heller ikke se emnet beskrevet på Microsoft
supportsiden.

Jørgen Ladegaard

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 04-02-03 23:00

"Jørgen Ladegaard" <ladegaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
windows
> online hjælp, og jeg kan heller ikke se emnet beskrevet på

Der vil altid være en Administrator konto. Normalt vil den
brugerkonto du opretter til dig selv have administrator rettigheder.
Du kan checke det i Kontrolpanelet -Brugere.
Det er måske Avanceret i den øverste menu når du åbner
Netværksforbindelser, og ikke i Egenskaber for dit netværkskort.
I øvrigt kan jeg anbefale Bjarne Duelunds guide til deling af
internetforbindelse:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-02-03 23:44

Start | Log Off.
Du kan nu logge på som Administrator.
Selv om du kan køre som Administrator er det ingen god ide. Hvis du
får en virus har den samme rettigheder som dig og kan derfor gøre mere
skade når du kører som Administrator end hvis du kører som almindelig
bruger eller superbruger.