MS Windows
briani 27239
Afspilning af .avi film ??
Fra : Per Larsen

Dato : 04-02-03 18:53

Hej i gruppen

Jeg har et større problem med at se visse .avi trailere i media player. Jeg
kan se de fleste, men ofte som i den nyeste downloadede trailer (SeaDogs2 24
mb fil) kan jeg kun høre lyden.
Jeg har downloadet nogle forskellige codex på microsoft.com, men det ser
ikke ud til jeg kan opgradere til medialplayer 9, da jeg ikke har win98se,
men kun win98. Kan det være problemet, og skal jeg så bruge en helt anden
viever til .avi filer. Havde jeg feks. bare kunnet downloade en mov fil
eller andet havde jeg kunne se seadogs traileren via dens viever, men der er
ofte kun .avi filer til rådighed.

Mvh
Per

Fra : Peter Holm

Dato : 04-02-03 21:24

"Per Larsen" <plarsenn@privat.dk> wrote in message
> [...]
> viever til .avi filer. Havde jeg feks. bare kunnet downloade en mov fil
> eller andet havde jeg kunne se seadogs traileren via dens viever, men der

Prøv at installere divx total pack
http://www.divx-digest.com/software/divx_total_pack.html

Peter

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-02-03 23:27

Per Larsen wrote:
> Jeg har et større problem med at se visse .avi trailere i media
> player. Jeg kan se de fleste, men ofte som i den nyeste
> downloadede trailer (SeaDogs2 24 mb fil) kan jeg kun høre
> lyden.

Jeg bruger godt nok ikke MP9, men kender folk der bruger
den og de har ikke problemer efter dette råd:

Fjern alle codecs du har installeret.
Installer nyeste Nimo Codec Pack
<http://divx-digest.com/software/nimo_pack.html>
- Der er en nyere version, men jeg kender ikke den, da det
er en beta:
<http://www.softnews.ro/public/cat/11/2/2/11-2-2-12.shtml>

Dernæst installeres FFDshow:
<http://divx-digest.com/software/ffdshow.html>

Og til sidst et Audio Codec:
<http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/filer/audio_codec.exe>
- Pakket med selvudpakkende ACE.

Jeg har aldrig haft problemer med nogen filmafspilning med
dette setup, men der kommer jo hele tiden nye ting...

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-02-03 23:32

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Installer nyeste Nimo Codec Pack
> <http://divx-digest.com/software/nimo_pack.html>
> - Der er en nyere version, men jeg kender ikke den, da det
> [...]

OBS OBS OBS
Installer kun Basic versionen (standard) ellers kan der gå
ged i diverse codecs.

/Mikael

Fra : Per Larsen

Dato : 05-02-03 23:51

Jeg prøvede en player kaldet bsplayer, og den skrev hvor fejlen lå. Det var
divx og div3 filer den ikke kunne afspille. Jeg har ikke prøvet dine kodeks
endnu, men måske kan det skyldes at jeg har win98 og ikke win98se at den
heller ikke virkede. De fleste playere kræver jo mindst 98se. Men jeg prøver
dine kodeks når jeg får dem downloadet, ellers må jeg have fat i en win98se
version.
tak for svar