MS Windows
briani 27239
xp installation - hvad gør jeg ?
Fra : Karl Møller

Dato : 04-02-03 17:15

Jeg har fået et problem da jeg har isat et nyt grafikkort, point of view
geforce 4 440 mx, i min pc - den har et onboard grafikkort som jeg har
disablet. Men når jeg prøver at installere driverne til grafikkortet får jeg
en fejl der hedder kan ikke installere følgende fil: generic.tvp. Og det ser
ud til at uden den fil virker driverne ikke.
Jeg har nu fået at vide at jeg skal geninstallere win xp - hvordan gør jeg
det ? - skal jeg formatere harddisken totalt - hvordan gør jeg det i xp ? og
hvordan installere jeg xp bagefter? - skal jeg bruge en bootdisk - eller kan
jeg nøjes med at køre win xp henover den gamle ?
Hjælp hjælp hjælp
På forhånd tak !!!!!!!!!!!!

Fra : mik

Dato : 04-02-03 19:15

"Karl Møller" <karl.moeller@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> jeg nøjes med at køre win xp henover den gamle ?

Du skal bare boote på din cd der kommer et tidspunkt hvor installationen
spørger om du vil formattere, det kan du bare sige ja til.
Men tror du at grafikkortet bliver bedre instatalleret næste gang?? Jeg
ville prøve at gå ud på
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp og hente sidste nye driver
og prøve den løsning først.
Håber at det var en hjælp
Mikk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-02-03 20:44

> "Karl Møller" <karl.moeller@privat.dk> skrev i en meddelelse
> jeg
> ser
> og
> kan

Det er ikke nok at disable grafikkortet i bios. Du skal også afinstallere
den gamle grafikkortdriver inden du installerer din geforce driver.
Det skal være således, at når du har afinstalleret den gamle (og nu muligvis
også den nye) og genstarter, så skal grafikken stå til at køre på en
standard grafikdriver. Først derefter må du installere din geforce driver.
Det er en gylden regel når man skifter grafikkort eller for den sags skyld
bare en driver. Afinstaller den gamle først. Sikre sig at den står til
standard og så installerer man det nye.

Kurt

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 04-02-03 20:42

"Karl Møller" <karl.moeller@privat.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
eller kan
> jeg nøjes med at køre win xp henover den gamle ?

Du kan installere XP oven i sig selv:
http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/geninstall.htm

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.