MS Windows
briani 27239
Win XP - placering af My Documents
Fra : alten

Dato : 04-02-03 14:25

Hej,

Jeg vil gerne have mine dokumenter på en anden harddisk end den Windows XP
er på. Hvordan ændrer jeg My Documents standard-genvejen i Windows til en
anden harddisk? I Win 98 var det nemt ved blot at højre-klikke på My
Documents, vælge preferences og ændre her.

mvh
von Alten

Fra : Torben Jensen

Dato : 04-02-03 14:39

"alten" <de@wdwqe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anden harddisk? I Win 98 var det nemt ved blot at højre-klikke på My
> Documents, vælge preferences og ændre her.

Gå i start og højreklik på dokumenter.derefter egenskaber
Mvh Torben

Fra : Klander

Dato : 04-02-03 14:50

"alten" <de@wdwqe.dk> wrote in message
> [...]
>
> mvh
> von Alten
>
> højreklik på My Documents / i Target skriver du evt. D:\Dokumenter
så er den der, det har jeg

Kurt

Fra : Jørgen Ladegaard

Dato : 04-02-03 15:28

"Klander" <klander@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "alten" <de@wdwqe.dk> wrote in message

XP

> så er den der, det har jeg
>
> Kurt

Det er muligvis et dumt spørgsmål, men hvilken fordel kan der være ved at
have mappen på en anden destination end Windows?
Jeg har også netop lavet en partitionerer HD på min nye WinXP, men det har
jeg gjort for at have let adgang til at gemme dokumenter og programmer og et
sted, når Windows er rodet helt til og så langsom, at det er tid til at
geninstallere. Jeg håber dog ikke, det bliver nødvndigt at gøre så hypigt
som med Win98. Der havde jeg ikke delt drev, og har været en træls omgang
somme tider.

Jørgen Ladegaard

Fra : Klander

Dato : 04-02-03 16:10

> [...]
> som med Win98. Der havde jeg ikke delt drev, og har været en træls omgang

Hej
Fordelen er at hvis dit styresystem evt. går ned eller at harddisk bryder
sammen,
så mister du ikke alle dine dokumenter / opdate af filer osv. og du er også
fri at huske at få dine dokumenter kopieret hvis du skal formatere.
Men det bedste er at have en ekstra harddisk ikke kun en delt harddisk, for
hvis HD ryger sig en tur ryger den anden partion jo også..

Mvh
Kurt