MS Windows
briani 27239
Batch fil og/eller kommando til at ændre I~
Fra : Taba

Dato : 02-02-03 22:30

Findes der en kommando man kan bruge i winXP's kommando prompt så man kan
skifte IP adr. og/eller IP-indstillinger (Ip-indstillinger: Om man skal
manuelt definere en IP adresse, eller om der skal bruges en DHCP)?

Jeg spørger fordi jeg har en bærbar der på skolen skal køre DHCP og
herhjemme skal køre med fast IP-adresse, og i længden er det kedeligt at
gøre det "selv" hver gang (!)

/Taba

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-02-03 23:40

"Taba" <famtabaWHOHATESSPAMMERS@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg spørger fordi jeg har en bærbar der på skolen skal køre DHCP og
> herhjemme skal køre med fast IP-adresse, og i længden er det kedeligt at

Hvis du skal på skolen skal bruge en servertildelt ip kan du i prompten
skrive
ipconfig/release
og derefter
ipconfig/renew

Kurt

Fra : Morten Seeberg

Dato : 04-02-03 00:57

> Hvis du skal på skolen skal bruge en servertildelt ip kan du i prompten
> skrive
> ipconfig/release
> og derefter
> ipconfig/renew

Skifter den automatisk til DHCP når man har defineret en statisk IP på sin
netkort?

Fra : Leony

Dato : 03-02-03 09:49

> [...]

> kan skifte IP adr. og/eller IP-indstillinger (Ip-indstillinger: Om
> man skal manuelt definere en IP adresse, eller om der skal bruges en

Der findes programmer der kan gøre det:
http://www.globesoft.com/cgi-bin/software_products.asp?productID=3
http://www.mobilenetswitch.com/
http://www.netswitcher.com/product_info.htm

Du skulle kunne få et program kaldet netsh til at virke med XP (det er
fra 2000).
http://www8.pair.com/dmurdoch/netsh.html
http://is-it-true.org/nt/nt2000/utips/utips46.shtml

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Taba

Dato : 04-02-03 13:34

> Du skulle kunne få et program kaldet netsh til at virke med XP (det er
> fra 2000).
> http://www8.pair.com/dmurdoch/netsh.html
> http://is-it-true.org/nt/nt2000/utips/utips46.shtml

Yeps, tak for tippet! lige det jeg står og mangler...
Tror det virker fint, skal dog lige teste det på min skole også

/Taba