MS Windows
briani 27239
Win XP bryder ned jævnligt :(
Fra : Tom Christensen

Dato : 02-02-03 20:43

Hej

Min PC er begyndt at gå ned en gang imellem.
Den lukker af sig selv og slutter med blå skærm (BSOD), hvor den siger:

"Der er fundet en fejl, og Windows er blevet lukket ned for at forhindre
beskadigelse af computeren.
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Hvis det er første gang, du ser denne stopfejl, skal du genstarte
computeren.
Hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:

Sørg for, at al ny hardware eller software er korrekt installeret. Hvis
dette er en ny
installation, skal du spørge hardware- eller softwareproducenten, om der er
Windows-
opgraderinger, som du muligvis har brug for.

Hvis problemet opstår igen, skal du deaktivere eller fjerne hardware eller
software,
der er installeret for nylig. Deaktiver nogle indstillinger for
BIOS-hukommelsen, f.eks.
caching eller afskygning. Hvis du skal bruge fejlsikret tilstand til at
fjerne eller deaktivere
komponenter, skal du genstarte computeren og trykke F8 for at vælge
avancerede startindstillinger
og derefter vælge startsikret tilstand.

Tekniske oplysninger:
*** STOP: 0x0000000A (0xFFB45000,0x00000002,0x00000000,0x805114E8)

Starter lagring af den fysiske hukommelse
Lagring af fysisk hukommelse fuldført.
Kontakt sysadm eller support for yderligere hjælp." (citat slut)
Der mangler næste kun anbefaling af besværgelser og voodoo...

Jeg genstarter maskinen, men om 1-2 uger sker det igen.

Nu er der blot det, at der er ingen hardwareændringer er foretaget i nyere
tid.
Der er ingen hardwarekonflikter i egenskaber for Denne Computer. Og eneste
softwareændringer
er jævnlig Windowsupdate og opdatering af antivirusprogram (Norton AV). Så
det er lidt svært
at følge rådene. (Windows XP, P4-1800MhZ, 512MB RAM)

Så jeg er lidt i vildrede. Har nogen erfaringer med dette problem eller
forslag til løsninger?

På forhånd tak.

--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)

Fra : Martin Wiboe

Dato : 02-02-03 21:15

Det ligner en IRQ-fejl. Har du tjekket i BIOS om alt ser rigtigt ud?

Fra : h.r

Dato : 03-02-03 03:25

jeg havde det samme problem
jeg opdaterede min bios
og hentede nvidia driver 41.09
og siden har der ikke været noget galt
men hvilken ting der rettede fejlen
det må du ikke spørge mig om
det med bios skal man måske passe lidt på med

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-02-03 05:17

Normalt en dårlig driver. Prøv at lede efter nye drivere som er
godkendt til WIN XP.

Fra : Leony

Dato : 03-02-03 09:53

> IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
> *** STOP: 0x0000000A (0xFFB45000,0x00000002,0x00000000,0x805114E8)

Du kan finde info om fejl her:
http://www.aumha.org/kbestop.htm
der er også løsningsforslag.

Denne kunne måske være til nytte:
http://support.microsoft.com/?kbid=314063

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Tom Christensen

Dato : 04-02-03 23:42

Hej Martin, h.r, Jens Peter og Leony

> "Tom Christensen" <reenchri@nomail-e-box.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Tusind tak for jeres forslag, som er yderst brugbare. Jeg vil gå i gang med
at kontrollere
opsætningen af maskinen - forhåbentlig i weekenden eller i starten af næste
uge.

Men foreløbig mange tak for hjælpen :)