MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Lille problem i Paint (XP)
Fra : Steffen

Dato : 02-02-03 19:31

I Paint (Windows XP) har jeg indsat et billede på 2000 x 2555 pixels, der altså er betydelig større end skærmen, der kan vise 1024 x
768. Jeg skal have have klippet et større stykke ud af billedet, og dette udsnit skal jeg have gemt som et bitmap-billede. Mit
problem er, at det stykke, jeg vil markere, er bredere end skærmen, og når jeg trækker musmarkøren hen mod højre side, så scroller
billedet ikke, som jeg havde regnet med det gjorde. Kan sådan en operation ikke klares i Paint?
Steffen

Fra : Martin Wiboe

Dato : 02-02-03 20:31

Er der ikke en mulighed for at zoome ud?

Fra : Steffen

Dato : 02-02-03 22:07

Nej, man kan af en eller anden besynderlig årsag kun zoome ind.

Fra : Pico

Dato : 02-02-03 23:57

Steffen wrote:
> Nej, man kan af en eller anden besynderlig årsag kun zoome ind.

Det er rigtigt, der er Paint med XP Det er vist første gang jeg har
haft det åbent i det godt et år jeg har kørt XP.
For at komme til sagen, du har ret, man kan kun forstørre billedet.
I tilbehør er der et program der heder Imaging og i det kan du some ind.
Prøv om du kan gøre det i det. Generelt er de programmer der følger
med Win ikke meget værd. Det bedste ville nok være at hente nogle
programmer (freware) på nettet. IrfanView skulle være udemærket.
Pico

Fra : Steffen

Dato : 03-02-03 07:57

Jeg har ikke noget program i Tilbehør, der hedder Imaging.Min Windows version er XP Home Edition.
Steffen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-02-03 13:34

"Steffen" <stapdk@yahoo.dk> skrev :

>Jeg har ikke noget program i Tilbehør, der hedder Imaging.Min Windows version er XP Home Edition.

Følger ikke med XP, kun Win 98 (og muligvis Me).

Den, stærkt beskåret version, der følger med Win 98 kan ikke
bruges til det du ønsker.

Fra : repost

Dato : 03-02-03 14:25

Prøv at checke dette link:
http://www.jasc.com/intldl.asp?

Der kan du downloade en trial version af Paintshop pro 7.
Jeg vil undlade at fortælle at det er muligt at finde en crack til
programmet på nettet.

Repost.