morgenstund har guld i mund...
Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 14-03-01 10:19

Hejsa
Nu, for tredje eller fjerde dag i træk, blev vi igen vækket klokken
04.00...Laban ville lege med Freja, og Freja ville ha lov at sove
(hvilket vi mennesker godt kan forstå)...der gik nogen tid hvor Laban
klagede over dette, og så fik han hende ellers overtalt ved 06.00 tiden.
Suk...en del af legen foregår konsekvent under os og sengen, og en del
af legen foregår henover os i sengen.
De blir normalt fodret kl. 07.00...men de sidste par dage har jeg
resigneret og fodret kl. 06.00 i håb om, at vi så i det mindste kan få
lov at sove til kl. 07.00 (normalt det tidspunkt vækkeuret vågner på).
Hvad er det dog der gør kattene så usandsynligt morgenfriske for tiden?
Kan det være forårsfornemmelser? Mere lys?
Nogle gode tips til, hvordan jeg kan sikre mig bare et par timer mere om
morgenen? De leger en hel del i løbet af dagen...både med hinanden og
med mig...Dog er det svært helt at løbe Laban træt, for han bruger
(modsat Freja) sine kræfter økonomisk og han kræver altså virkelig
laaang tid og pænt højt tempo.
- Gitte

Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 14-03-01 11:55

Hejsa..

Tja - vores katte gør det som regl mellem 3 og 4 om natten.. Don't know why
?? Måske fordi katte er natdyr, og sover det meste af dagen ??

Knus fra pia

--

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Look at my cats, quilts and other stuff at:
http://albums.photopoint.com/j/AlbumList?u=404324

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Gitte Jæger Lock <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en

Fra : Ulla

Dato : 14-03-01 12:31

rosin gør det samme.... Hver morgen ved 5-tiden, en halv time får vi står
op, prøver hun, spindende, at kravle ind i min mund. Hvis ikke det får mig
til at reagere, springer hun op i vinduet, går om bag ved persiennen og
laver så meget larm at jeg til sidst ikke kan holde det ud - og ender med at
lukke hende ud.... Hver morgen er det lige så sikkert som amen i kirken og
hvis hun en morgen, stik mod alle regler, ikke gør det, tror jeg straks hun
er syg... Vi har prøvet at lukke døren til soveværelset, men så bliver den
flænset og det larmer også. Jeg ved ikke hvad man kan gøre ved det og har
også opgivet at spekulere mere over det..... Det skal nok bare være sådan...

--
Med Venlig Hilsen Ulla

"Alt hvad jeg behøver at vide har jeg lært af min kat"
Af: Suzy Becker

Fra : Helle Andersen

Dato : 14-03-01 22:29

"Gitte Jæger Lock" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse news:3AAF38D9.CF94A130@hum.auc.dk...
> [...]
> med mig...Dog er det svært helt at løbe Laban træt, for han bruger
> (modsat Freja) sine kræfter økonomisk og han kræver altså virkelig

Hej Gitte

Jeg må faktisk kende svaret uden at vide det
Lyder det kryptisk ? Ja, det gør det vist..... Der må
være et eller andet jeg gør eller ikke gør, for jeg
har aldrig haft det problem med nogen af de 8
katte jeg har haft gennem årenes løb. De fleste
andre katteejere, jeg kender, har oplevet det, men
mine katte står op, når jeg står op eller senere -
punktum. Det er ligemeget om jeg står op kl. 07:00
eller har været til fest eller af andre grunde været
opppe hele natten og derfor står op kl.14:00 -
kattene vækker mig aldrig. Hvorfor aner jeg ikke,
men dejligt er det

--
Hilsen Helle
An aquarium is just interactive television for cats.

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 15-03-01 12:01

Nøjj, hvor er jeg bare misundelig!!! Sjovt nok lader kattene os sove næste dag, hvis vi har haft
gæster om aftenen....men det er jo nok bare fordi kattene så også er trætte. Sulten handler det
heller ikke om, da det kun er Laban der vækker os....Freja gør det aldrig, og hun er ellers den
eneste af de to, der tænker på mad 24 timer i døgnet.
- Gitte

Fra : Denise

Dato : 15-03-01 09:16

Hej
Den ene af vores er også begyndt at vække mig tidligere end normalt, det må
være fordi det er blevet lysere eller de får forårsfornemmelser. I
vinterperioden blev jeg først vækket når manden sendte katten ind efter mig
ved 6-tiden, men den sidste uge til 14 dage er jeg blevet vækket kl. 4 eller
5 (også weekend). Og det nytter ikke jeg trækker dynen op over hovedet, for
så bliver jeg bare gravet fri alt imens han hyler højt ind i mit øre. Når
jeg så er blevet gravet fri, får jeg redt og vasket hår og vasket ansigt og
næse, og hvis jeg lader som jeg sover, får jeg et nap i næsen, som faktisk
kan gøre ondt, hvis man rammer med sin tand i næseboret. Han vækker mig ikke
fordi han er sulten, da de alle fodres ad libitum. Når han så har fået mig
op, fiser han op i sit krassetræ og lægger sig til at sove ????
I går blev jeg vækket kl. 4 og i morges blev jeg vækket kl. 3 og derefter
igen kl. 5.30, så det er et stykke tid siden jeg har fået uafbrudt
nattesøvn. Jeg prøver så at tage en lur i stuen når jeg kommer hjem fra
arbejde, men nej, man skal ikke sove i sofaen, den er mellemstation fra
vinduet til sofa til gulv, altså min mave er mellemstation. Og de gør det
helt bevist. Eller også møver de sig op på min mave og dunker mig i
ansigtet, hvorved jeg opdager at jeg har glemt at klippe deres negle.
Ja, jeg føler mig altså ret forfulgt for tiden
Hilsen Denise.

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 15-03-01 13:31

On Thu, 15 Mar 2001 09:16:29 +0100, "Denise"
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

> [...]
>5 (også weekend). Og det nytter ikke jeg trækker dynen op over hovedet, for
>så bliver jeg bare gravet fri alt imens han hyler højt ind i mit øre.

   Det her er grunden til at jeg fandengaleme ikke vil ha kat i
mit soveværelse Bortset fra det så kan jeg ikke sove hvis jeg har
sådan et kræ med i seng - jeg er bange for at komme til at lægge mig
på dem og så sover jeg elendigt. Til gengæld lærte jeg hurtigt at
stå op kl. 5.00 om morgenen og lukke plageånden ud (Nala...) - mere
eller mindre i søvne og uden at tænde lyset....
--
- Trine
snoe@nospam.dk