/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Hvor gemmer XP systemrestore
Fra : Edmund


Dato : 02-02-03 09:21

Hvor gemmer XP filerne til system restore

Jeg troede at det var i System Volume Information men mappen er tom.

Kan det passe at filerne bliver gemt i System Volume Information når man
kører FAT32 men ikke når man kører NTFS


--
Mvh Edmund


 
 
Kurt B. Andersen (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 02-02-03 11:26


"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse
news:b1ikd5$13m8oe$1@ID-157131.news.dfncis.de...
> Hvor gemmer XP filerne til system restore
>
> Jeg troede at det var i System Volume Information men mappen er tom.
>
I System Volume Information mappen ligger der hos mig 2 restore mapper. Den
ene er skjult og den indeholder filerne til restore. Så mom ikke du bare
skal have sat den op til at vise alle filer og mapper, også de skjulte.
Du kan evt. bare højreklikke på System Volume Information mappen og se hvor
meget den fylder. Hvis den virkelig er tom, er du så sikker på, at du har et
restore punkt?

Kurt



Edmund (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 02-02-03 12:17

Kurt B. Andersen wrote:
> "Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse
> news:b1ikd5$13m8oe$1@ID-157131.news.dfncis.de...
>> Hvor gemmer XP filerne til system restore
>>
>> Jeg troede at det var i System Volume Information men mappen er tom.
>>
> I System Volume Information mappen ligger der hos mig 2 restore
> mapper. Den ene er skjult og den indeholder filerne til restore. Så
> mom ikke du bare skal have sat den op til at vise alle filer og
> mapper, også de skjulte. Du kan evt. bare højreklikke på System
> Volume Information mappen og se hvor meget den fylder.

Jeg havde prøvet alt det du nævner

> Hvis den virkelig er tom, er du så sikker på, at du har et restore
punkt?

Ja

Den gang jeg indstallerede XP deaktiverede jeg system restore.
Jeg har så senere aktiveret den igen

--
Mvh Edmund


Kurt B. Andersen (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 02-02-03 16:06


"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse
news:b1iun3$13ejpf$1@ID-157131.news.dfncis.de...
> Kurt B. Andersen wrote:
> > "Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse
> > news:b1ikd5$13m8oe$1@ID-157131.news.dfncis.de...
> >> Hvor gemmer XP filerne til system restore
> >>
> >> Jeg troede at det var i System Volume Information men mappen er tom.
> >>
> > I System Volume Information mappen ligger der hos mig 2 restore
> > mapper. Den ene er skjult og den indeholder filerne til restore. Så
> > mom ikke du bare skal have sat den op til at vise alle filer og
> > mapper, også de skjulte. Du kan evt. bare højreklikke på System
> > Volume Information mappen og se hvor meget den fylder.
>
> Jeg havde prøvet alt det du nævner
>
> > Hvis den virkelig er tom, er du så sikker på, at du har et restore
> punkt?
>
> Ja
>
> Den gang jeg indstallerede XP deaktiverede jeg system restore.
> Jeg har så senere aktiveret den igen
>
> --
> Mvh Edmund
>
Mærkeligt. Jeg prøvede lige at gennemtvinge et restore punkt.
Derefter søgte jeg i Stifinder på dato - klokkeslet, og hos mig er det altså
som jeg anførte ovenfor.
Der blev ændret i følgende mappe under System Volume Information
_restore{0BEFA8AA-E3F5-4563-9BF3-B736130E8646}
Det er den mappe, af de 2 restore mapper jeg har, som er skjult. Herunder
kan jeg så se, at der ved gendannelsen blev lavet 4 undermapper
RP182
Snapshot
Repository
FS

RP mappen er åbenbart noget med rækkefølgen, idet jeg også har ca. 10 mapper
med numrene før RP182 (Rp181, 180 osv)

Hos mig er det xp pro versionen.

Kurt



Edmund (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 02-02-03 17:10

Kurt B. Andersen wrote:

> Der blev ændret i følgende mappe under System Volume Information
> _restore{0BEFA8AA-E3F5-4563-9BF3-B736130E8646}

Jeg har XP home
Jeg kan slet ikke få lov til at komme ind i System Volume Information
(adgang nægtet)

Jeg prøvede lige at lave en restore til 22 november, den gik fint
igennem og genstartede og sagde at gendannelse var gennemført.

Jeg er så lidt i tvivl om den har gjort det rigtigt, for genvejene til
Mediaplayer9 og Moviemaker2 er stadig i start programmer. Jeg havde
regnet med at den så startede Mediaplayer8 men den gik i gang med at
installere Mediaplayer9

Moviemaker2 startede fint op, men det burde jo havde været version1,2

Men det er måske også for meget forlangt at gendanne til et så gammelt
gendannelses punkt.

Det skal så lige siges at dengang jeg købte pcén med preinstalleret
XP(Fujutsu Siemens) var der mange MB i System Volume Information men jeg
kan dog ikke huske om jeg kunne komme ind i mappen dengang.

Jeg har så siden geninstalleret XP

Jeg har et Image (Drive Image



--
Mvh Edmund


Kurt B. Andersen (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 02-02-03 23:31


"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse
news:b1jfse$133bi0$1@ID-157131.news.dfncis.de...
>
> Jeg har XP home
> Jeg kan slet ikke få lov til at komme ind i System Volume Information
> (adgang nægtet)
>
Hmm, det virker jo nærmest som om, at du ikke har administrator rettigheder.
Har du lavet flere profiler? Du har vel i Stifinder under mappeindstillinger
sørget for, at alt det skjulte bliver vist under Vis fanen?
Ellers kan du prøve at gå i en kommandoprompt.
Skriv
cd System Volume Information
når du er ude på roden.
Herefter skriver du dir og kan så formenlig se en restore mappe.
Så skriver du dir/a og så skulle du gerne kunne se 2, idet den skjulte
restore mappe så også gerne skulle dukke op.
Så skulle du også kunne se hele det lange umulige mappenavn og kan så prøve
ved hjælp af cd mappenavn at komme ind i den og se, hvad der ligger.
Måske skal du så igen bruge dir/a for at vise skjulte filer.
Du kan også bruge dir/a/s så du også får undermapperne med.

Kurt



Ole Junker (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Ole Junker


Dato : 03-02-03 11:24

On Sun, 2 Feb 2003 23:31:24 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurt@portalen.no> wrote:

>
>"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse
>news:b1jfse$133bi0$1@ID-157131.news.dfncis.de...
>>
>> Jeg har XP home
>> Jeg kan slet ikke få lov til at komme ind i System Volume Information
>> (adgang nægtet)
>>
>Hmm, det virker jo nærmest som om, at du ikke har administrator rettigheder.
>Har du lavet flere profiler? Du har vel i Stifinder under mappeindstillinger
>sørget for, at alt det skjulte bliver vist under Vis fanen?
>Ellers kan du prøve at gå i en kommandoprompt.
>Skriv
>cd System Volume Information
>når du er ude på roden.
>Herefter skriver du dir og kan så formenlig se en restore mappe.
>Så skriver du dir/a og så skulle du gerne kunne se 2, idet den skjulte
>restore mappe så også gerne skulle dukke op.
>Så skulle du også kunne se hele det lange umulige mappenavn og kan så prøve
>ved hjælp af cd mappenavn at komme ind i den og se, hvad der ligger.
>Måske skal du så igen bruge dir/a for at vise skjulte filer.
>Du kan også bruge dir/a/s så du også får undermapperne med.
>
>Kurt
>
Hej

Jeg har bokset med samme problem her på en nyopbygget PC med en
nyinstalleret WinXP Home edition.

Intet af det, du anbefaler ovenfor virker. Adgang bliver stadigvæk
nægtet.

Her til morgen forsøgte jeg følgende:

I Egenskaber for mappen: System Volume Information
Vælg fanen: Deling
Sæt flueben i: Del denne mappe på netværket - tryk på: Anvend

Der kommer nu en advarsel om, at sharenavnet er for langt til at kunne
deles med Win98 computere. Gennemfør alligevel og tryk: OK

Det nægter PC'en at gennemføre.

Men hvor mærkeligt det end lyder, så har man nu herefter adgang til
mapperne: System Volume Information.

Vh

--------------------
Ole Junker
ojunker[hos]fjerndettee-box.dk

Edmund (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 04-02-03 18:02

Kurt B. Andersen wrote:

>> Jeg har XP home
>> Jeg kan slet ikke få lov til at komme ind i System Volume Information
>> (adgang nægtet)
>>
> Hmm, det virker jo nærmest som om, at du ikke har administrator
> rettigheder. Har du lavet flere profiler?

Nej, jeg har kun den standard bruger med administrator rettigheder man
opretter under installation

>Du har vel i Stifinder
> under mappeindstillinger sørget for, at alt det skjulte bliver vist
> under Vis fanen?

Ja, ellers kan man jo heller ikke se mappen System Volume Information

I egenskaber siger den at den indeholder 0 filer 0 mapper

>Ellers kan du prøve at gå i en kommandoprompt.
>Skriv
>cd System Volume Information

Stadig adgang nægtet




--
Mvh Edmund


Ole Junker (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Ole Junker


Dato : 04-02-03 19:24

On Tue, 4 Feb 2003 18:01:35 +0100, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

>
>Nej, jeg har kun den standard bruger med administrator rettigheder man
>opretter under installation
>
>
>Ja, ellers kan man jo heller ikke se mappen System Volume Information
>
>I egenskaber siger den at den indeholder 0 filer 0 mapper
>

>
>Stadig adgang nægtet

Hej

Har du ikke prøvet min opskrift? Den virker her.

Vh
--------------------
Ole Junker
ojunker[hos]fjerndettee-box.dk

Kurt B. Andersen (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 04-02-03 20:56

Jeg har ikke flere forslag. Det lyder yderst mærkeligt, men det kan vi jo
ikke bruge til noget

Kurt



Edmund (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 05-02-03 18:57

Ole Junker wrote:

>> Stadig adgang nægtet
>
> Hej
>
> Har du ikke prøvet min opskrift? Den virker her.

Ikke før nu, jeg troede egentligt ikke at jeg ville får noget ud af at
komme ind i mappen, for egenskaber sagde jo at mappen var tom.

Men nu vælter filerne frem med masser af MB´s, med restore mappe osv.

Sagde din stifinder også før, at mappen var tom og indeholdt 0 filer 0
mapper.

Jeg prøvede så lige at sige del engang til, så kommer der ingen error.
Fjerner jeg så krydset i deling, bliver mappen igen spærret.

Tak fordi du spurgte igen.

--
Mvh Edmund


Ole Junker (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Ole Junker


Dato : 05-02-03 19:53

On Wed, 5 Feb 2003 18:56:59 +0100, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

>> Har du ikke prøvet min opskrift? Den virker her.
>
>Ikke før nu, jeg troede egentligt ikke at jeg ville får noget ud af at
>komme ind i mappen, for egenskaber sagde jo at mappen var tom.
>
>Men nu vælter filerne frem med masser af MB´s, med restore mappe osv.
>
>Sagde din stifinder også før, at mappen var tom og indeholdt 0 filer 0
>mapper.
>
>Jeg prøvede så lige at sige del engang til, så kommer der ingen error.
>Fjerner jeg så krydset i deling, bliver mappen igen spærret.
>
>Tak fordi du spurgte igen.

Hej

Ja, inden ovennævnte operation, viste egenskaber for mappen også her
hos mig, at den var tom, d.v.s. 0 mapper 0 filer o.s.v.

Jeg har også konstateret, at når man først har adgang til mappen, så
kan man godt gennemføre deling, og der vises den sædvanlige hånd
under mappen. Men hvis man derefter fjerner delingen, så bliver
adgangen til mappen igen spærret. Så det er nøjagtigt det samme, som
du har konstateret.

Man kan jo undre sig over, at det fungerer sådan, men hovedsagen er
jo, at det nu virker, og vi er blevet en erfaring rigere.

V.h.
--------------------
Ole Junker
ojunker[hos]fjerndettee-box.dk

Edmund (09-02-2003)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 09-02-03 09:47

Ole Junker wrote:
> Man kan jo undre sig over, at det fungerer sådan, men hovedsagen er
> jo, at det nu virker, og vi er blevet en erfaring rigere.

Man kan også starte i fejlsikker tilstand og overføre ejerskab af
mappen, så virker det også.

Når man starter i fejlsikker tilstand får man fanen sikkerhed i stedet
for deling, i egenskaber for en mappe


--
Mvh Edmund


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste