MS Windows
briani 27239
[XP] Farve-problemer efter installation af~
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-02-03 18:16

Efter installation af TweakUI fra Microsoft er farverne på mine ikoner og
dele af brugerfladen gået fra 16bit til noget i retning af 8bit (256). Det
er dog ikke hele GUI, der er ændret, da fx billeder etc stadig vises
korrekt. Jeg har prøvet at afinstallere det - men det har ikke hjulpet.
Hvis jeg går fra 16bit farver i 1024x768 til 24bit i 800x600, så er der
ingen problemer, men når jeg går tilbage er fejlen der stadig.

Nogen idéer til, hvad jeg kan gøre ved det ?

(og nej, jeg tog naturligvis ikke backup eller lavede et restore-point )

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
www.asp-faq.dk: FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-02-03 18:28

Jesper Stocholm wrote :

> [...]
>
> Nogen idéer til, hvad jeg kan gøre ved det ?
>
> (og nej, jeg tog naturligvis ikke backup eller lavede et restore-point

men det gjorde gode gamle XP søreme selv ... :) ... så nu virker det
igen.

Grunden til at jeg overhovedet installerede det var, at jeg gerne ville
have featuren med at man kan forhindre andre vinduer i at overtage fokus.
Når man arbejder med flere programmer åbne på samme tid, er det
dødirriterende :(

Spørgsmålet er nu: kan jeg selv lave disse rettelser i regdb (efter
behørig backup, self :) ... og i givet fald, hvor ?

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk
Skriv venligst under det du svarer på og skær det overflødige væk.

Fra : Madsen

Dato : 02-02-03 14:11

Jesper Stocholm skrev:

> [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\desktop\WindowMetrics]
> "Shell Icon BPP"="16"
> "Shell Icon Size"="32"
>
> ... og det virker da "meget rimeligt"

Okay.
Jeg har så ikke oplevet problemet med ikonerne med den samme version
af TweakUI til WinXP som du har prøvet.

I Win2000 har man en indstilling som hedder noget i retning af 'Vis
ikoner med flest mulige farver', eller noget i den stil. Desværre så
ser det bare ikke ud til at WinXP har den indstilling, men det er så
nok det som ovenstående i regdatabasen sørger for.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 01-02-03 20:00

Jesper Stocholm skrev:

[TweakUI]

> [...]
> ville have featuren med at man kan forhindre andre vinduer i at
> overtage fokus. Når man arbejder med flere programmer åbne på

Hvad var det egentlig for en version af TweakUI du havde
installeret? Version 1.33 er ikke beregnet til WinXP, hvis det
var den du havde inde. Med version 2.x af TweakUI har jeg ikke
oplevet det problem du beskriver på WinXP.

> Spørgsmålet er nu: kan jeg selv lave disse rettelser i regdb
> (efter behørig backup, self :) ... og i givet fald, hvor ?

Dette script kan efter sigende også rette det:
<http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/focus.vbs>

Madsen.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-02-03 23:30

Madsen wrote :

> [...]
> var den du havde inde. Med version 2.x af TweakUI har jeg ikke
> oplevet det problem du beskriver på WinXP.

det er programmet fra
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

.... og altså ikke det fra tweakxp.com

> Dette script kan efter sigende også rette det:
> <http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/focus.vbs>

det vil jeg lige kigge på, mange tak ...

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-02-03 12:15

Madsen wrote :

> Jesper Stocholm skrev:
>
> [TweakUI]

> Dette script kan efter sigende også rette det:
> <http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/focus.vbs>

det kunne den ... :) På siden [1] (nummer 4) fandt jeg i øvrigt et fix, der
_måske_ kan rette fejlen som TweakUI fra MS laver [2]. Den indsætter
følgende i regdb

[1] http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
[2] http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/iconfix.reg

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Svar til gruppen og ikke til mig privat !
Skriv under det du svarer på - www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html