MS Windows
briani 27239
Megaproblem ved etablering af dual boot
Fra : Neergaard

Dato : 01-02-03 17:46

Hej NG'ere,

Jeg har installeret win98SE på drev C, vil så efterfølgende installere w2k
på drev D, men når jeg booter op på w2k-cd'en, får jeg kun muligheden at
installere på drev C, altså nærmest en opgradering, hvilket er uinteressant.
Normalt får man jo muligheden for at vælge drev og/eller partition og
filsystem. Jeg har gjort det mange gange før, uden problemer, så hvad pokker
kan der være galt. Mit D-drev er forbundet til ultraDMA100-controlleren,
hvilket det altid har været, så det kan vel ikke være det?

/Neergaard

Fra : Madsen

Dato : 01-02-03 18:32

Neergaard skrev:

> [...]
> installere w2k på drev D, men når jeg booter op på w2k-cd'en, får
> jeg kun muligheden at installere på drev C, altså nærmest en

Der kommer et sted under installationen hvor du får mulighed for
at vælge om du skal have mulighed for at vælge drev i løbet af
installationen. Hvis du ikke husker det flueben så bliver du ikke
spurgt om det, så vidt jeg husker.

Madsen.

Fra : Neergaard

Dato : 01-02-03 19:57

> [...]
> at vælge om du skal have mulighed for at vælge drev i løbet af
> installationen. Hvis du ikke husker det flueben så bliver du ikke

Gid det var så vel. Når jeg booter på w2k cd'en får jeg følgende muligheder:

Installere eller reparere, derefter
EULA'en, og til sidst
En liste over eksisterende partitioner. På den liste er kun mit
C-drev(FAT32).

D-drevet(FAT32) virker fint når w98 er startet.

/Neergaard

Fra : Pico

Dato : 01-02-03 20:27

Neergaard wrote:
> [...]
> før, uden problemer, så hvad pokker kan der være galt. Mit D-drev er
> forbundet til ultraDMA100-controlleren, hvilket det altid har været,

Jeg oplevede på et tidspunkt hvor jeg skulle installere for en bekendt
at jeg ikke kunne installere Win XP på hans Pc, dog på drev C.
Først efter lang tid fandt jeg ud af at hans drev sad på en kontroller.
XP ville ikke finde drevet før en diskette med drivere til kontrolleren
var installeret, Win 98 havde ingen problemer med det.
Kan det være det der er problemet hos dig ?
Pico

Fra : M.N.

Dato : 01-02-03 20:51

"Neergaard" <svarpa@use.net> wrote in message
> [...]
> kan der være galt. Mit D-drev er forbundet til ultraDMA100-controlleren,
> hvilket det altid har været, så det kan vel ikke være det?

Under starten af installationen prøv at trykke på F6 for at angive andre
drivere til SCSI/ATA controllere. Hav dem klar på diskette.

Mogens