ind/ud på ISDN2? (billigere mobilsamtaler)
Fra : Direction - Bjorn Ka~

Dato : 14-03-01 10:07

Med fx TDCs VIC - http://www.vic.dk/vic/vicflex.htm - kan man ringe "hjem"
til eget hovednummer for 65/30 øre (dag/nat).

Findes der enkel/billig løsning som tillader at man herefter ringer ud igen
(kræver a-nummer præsentation for at muligheden kun kan benyttes af kendte
telefoner).

På den måde vil man jo kunne hakke mobil-samtalerne ned på
dag: 65+25 øre = 90 øre
nat: 30+12 øre = 42 øre

Bjørn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-03-01 17:32

"Direction - Bjorn Kassoe Andersen" <kassoe@direction.fjerndether.dk> skrev
i en meddelelse news:98nccr$10pm$1@news.cybercity.dk...
> Findes der enkel/billig løsning som tillader at man herefter ringer ud
igen

Teles AB kan lave "lokal" viderestilling, og jeg mener også den kan
fjernbetjenes med kode.
Ikke just elegant, men som sagt; billigt.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Direction - Bjorn Ka~

Dato : 14-03-01 21:10

Hej Martin, du har delvist ret jvf. en dialog vi tidligere har haft her i
gruppen - og jeg har faktisk nu en Teles A/B kørende, men den kan kun
fungere som call-back. Man kan altså ikke ringe fra sin mobil, blive
genkendt via a-nummer præsentation, og derpå få lov at ringe ud i den store
verden til lav takst.

Jeg benytter call-back funktionen nogle gange, når jeg ved at jeg skal tale
længe, men til kortere samtaler er det ikke det ekstra bøvl værd. Der løber
jo også et ekstra opkaldsgebyr og noget ekstra tid på, før man er igennem
via call-back.

Bjørn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-03-01 21:19

"Direction - Bjorn Kassoe Andersen" <kassoe@direction.fjerndether.dk> skrev
i en meddelelse news:98oj5u$2l36$1@news.cybercity.dk...
> Hej Martin, du har delvist ret jvf. en dialog vi tidligere har haft her i
> gruppen - og jeg har faktisk nu en Teles A/B kørende, men den kan kun
> fungere som call-back.

Kommer lige til at tænke på...
En computer med 2 CAPI-kompatible ISDN-kort (eller et dual-kort, som dog
koster det 10-dobbelte af to enkelte) ville teknisk kunne gøre det.
Spørgsmålet er om du kan finde noget software der har netop denne funktion.