string-to-string
Fra : Morten Thing-Simonse~

Dato : 10-03-03 22:19

hej

er der nogen der kan give mig en forklaring på hvad en string to string gør
og hvordan den fungerer??

PÅ forhånd tak

/MT

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 11-03-03 15:38

"Morten Thing-Simonsen" <morten@mfd.dk> wrote in message
> hej
>
> er der nogen der kan give mig en forklaring på hvad en string to
string gør
> og hvordan den fungerer??

Hej Morten.. Tror du mener metoden toString() (som også findes på
klassen String - da den arves fra klassen Object)
Det er en metode, som du i mange tilfælde med fordel kan overskrive, så
den får den betydning du vil have den til. Den skal levere en
repræsentation af et givet objekt som en streng. Altså så den fx. kan
skrives ud...

Funktionen af metoden, hvis du ikke overskriver den er at den udskriver
objektets hash kode.

I tilfældet med klassen String - er der en implementation af toString()
metoden - den returnerer this (da objektet jo allerede er en string
)

Så den returnerer altså sig selv..

--
MVH Kenneth Egholm.

Fra : Morten Thing-Simonse~

Dato : 11-03-03 15:43

hej og undskyld min lidt utydelige fremstiling, men ja, jeg mente metoden,
så tak for dit svar

/MT

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 11-03-03 15:46

> hej og undskyld min lidt utydelige fremstiling, men ja, jeg mente
metoden,
> så tak for dit svar

u-welcome