ServerSocket bind'e i en maengde af porte.
Fra : Soren Davidsen

Dato : 06-03-03 19:51

Hej NG,

Jeg har en ServerSocket som jeg gerne vil have bundet til en
tilfaeldig port i en maengde af porte. Hvordan goer man lige det
i Java ?

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Rolf E. Thorup

Dato : 06-03-03 22:06

Soren Davidsen wrote:
> Hej NG,
>
> Jeg har en ServerSocket som jeg gerne vil have bundet til en
> tilfaeldig port i en maengde af porte. Hvordan goer man lige det
> i Java ?

Fra API'en:

ServerSocket

public ServerSocket(int port)
throws IOException

[SNIP]

Parameters:
port - the port number, or 0 to use any free port.

Mvh Rolf

Fra : Soren Davidsen

Dato : 07-03-03 08:41

"Rolf E. Thorup" <rolfrolf@hotmail.com.invalid> writes:

> [...]
>
> [SNIP]
>
> Parameters:
> port - the port number, or 0 to use any free port.

Ja, den har jeg ogsaa fundet frem til i Javadoc'en, men det er ikke
hvad jeg har brug for.

Jeg vil binde til en port imellem f.eks. 2000 -> 2010.

(Maa kunne kommunikere ud igennem en firewall hvor jeg har faaet
de enkelte porte tildelt).

En strategi kunne vaere at proeve at binde til hver port i det
range en efter en indtil man finder en der lader mig binde, men
det virker ikke som en saerlig effektiv maade, saa ville bare
hoere om der findes andre maader at goere det paa.

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Robert Larsen

Dato : 11-03-03 16:24

Soren Davidsen wrote:

> [...]
> det virker ikke som en saerlig effektiv maade, saa ville bare
> hoere om der findes andre maader at goere det paa.

Noget i stil med:

int min = 2000;
int max = 2010;
Random r = new Random();
int port = r.nextInt() % (max-min);
port += min;
ServerSocket ss = new ServerSocket(port);

Robert