Hjælp !! intern post !
Fra : Heegaard & Partner

Dato : 14-03-01 07:48

Jeg skal oprette intern postsystem, med outlook. Problemet er, outlook beder
mig om at angive placeringen af det interne postkontor, når jeg tilføjer
service programmet "microsoft mail" under tjenester.

Men jeg kan ikke finde noget postkontor, skal jeg installere noget
yderligere ?

Jeg kører windows 2000 professionel.

Skal jeg virkelig til at oprette DNS samt MX registrering for at kunne bruge
interne mail funktioner ?

Håber nogen i gruppen kan hjælpe mig. På forhånd tak.

Kenneth

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 14-03-01 08:03

Hej Kenneth

"Heegaard & Partner" <info@side1.dk> skrev i en meddelelse news:98n3sc$n7r$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Jeg kører windows 2000 professionel.
>
> Skal jeg virkelig til at oprette DNS samt MX registrering for at kunne bruge

Du skal i det mindste have en postserver.
Det kan være en Microsoft-mail (som i en simpel udgave gratis fulgte
med Windows 95, men virker fint), Exchange (måske overkill for dig) eller
et andet alternativ. Mon ikke der findes nogle her:
http://winfiles.cnet.com/

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Heegaard & Partner

Dato : 14-03-01 08:38

Hej Bjarne

Tak for din hjælp. Det er netop denne postserver (microsoft mail) jeg ønsker
at bruge.

Følger den også med win2000pro, eller skal jeg snuppe den fra win95 cd'en ?
(og vil den køre under win2000)

MVH
Kenneth

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-03-01 08:41

Hej "Heegaard & Partner" <info@side1.dk>

>Følger den også med win2000pro,

Nej.

> eller skal jeg snuppe den fra win95 cd'en ?
>(og vil den køre under win2000)

Nej.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Heegaard & Partner

Dato : 14-03-01 10:22

> Nej.

> Nej.
>
> --
> Lars Kim Lund
> http://www.net-faq.dk/

Hej Lars Kim

Jeg bruger skam jævnligt net-faq, og har også en del tykke bøger om windows
netværk.

jeg har normalt heller ikke problemer med at løse mine opgaver, men den her
med intern mail har jeg måtte erkende mit nederlag, og synes ikke rigtigt
jeg kan finde nogen løsninger, heller ikke på net-faq.

Har du nogle forslag ? på forhånd tak

MVH
Kenneth Pihl

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 14-03-01 15:32

Hej Lars

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse news:b38uatgfg39ork7759e9hnuuunigheqgig@news.tele.dk...

> Nej.

Jeg prøvede lige at installere den fra Win98 CD'en på en Win2kServer.
Til min store overraskelse virkede den!

Det må være det Kenneth har gjort.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 14-03-01 08:53

Hej Kenneth

"Heegaard & Partner" <info@side1.dk> skrev i en meddelelse news:98n6pi$qi2$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Følger den også med win2000pro,

Nej.

> eller skal jeg snuppe den fra win95 cd'en ?

Du kan tage den fra en Win98 CD (\Tools\Oldwin95\Message).
(har ikke selv prøvet det, men ifølge TXT filen er det muligt at installere den derfra)

> (og vil den køre under win2000)

Aner det ikke.
Ellers må du installere en Win9x maskine som postserver.

Held og lykke med det, giv lige besked om det lykkedes.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Heegaard & Partner

Dato : 14-03-01 10:04

Hej Bjarne.

Den vil ikke køre under win2000, men jeg installerede den på en 98 maskine.

Her for jeg dog samme problem: kan ikke finde noget postkontor. Det er vel
ganske logisk efter som jeg ikke har oprettet et postkontor, og det er
præcis det jeg gerne vil, jeg kan bare ikke se nogle funktioner, der give
mig mulighed for dette.

Den nøjagtige fejlmeddelse siger:
Postkontoret til Microsoft Mail blev ikke fundet på serveren "D:\temp\".
Kontrolere at du har angivet den rigtige sti til postkontoret. Hvis du ikke
kender stien skal du kontakte administratoren.

Det hjælper ikke at skifte stien, og som sagt har jeg jo ikke oprettet noget
postkontor endnu. Det er det jeg ikke helt hved hvordan jeg gør

Jeg ved det kan lade sig gøre, da jeg har set det køre.

Har du nogle gode idéer ?

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 14-03-01 10:18

Hej

"Heegaard & Partner" <info@side1.dk> skrev i en meddelelse news:98nbrd$105u$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> ganske logisk efter som jeg ikke har oprettet et postkontor, og det er
> præcis det jeg gerne vil, jeg kan bare ikke se nogle funktioner, der give

På 98 maskinen skal op rette et postkontor, gøres svjh via Kontrol Panel.
Dernæste skal du share dette postkontor ud (husk at installere "Fil- og
udskriftsdeling" først). Dette share skal du opgive som 'Postkontor' på
din Win2k maskine.

> Den nøjagtige fejlmeddelse siger:
> Postkontoret til Microsoft Mail blev ikke fundet på serveren "D:\temp\".

Fordi den leder på din lokale maskine. Bed den kigge efter det share du har
oprettet på din 98 maskine.

> Det hjælper ikke at skifte stien, og som sagt har jeg jo ikke oprettet noget
> postkontor endnu. Det er det jeg ikke helt hved hvordan jeg gør

Så er det jo klart den ikke kan finde det

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Heegaard & Partner

Dato : 14-03-01 10:37

> [...]
> Dernæste skal du share dette postkontor ud (husk at installere "Fil- og
> udskriftsdeling" først). Dette share skal du opgive som 'Postkontor' på

Øhh... nu bliver det lidt pinligt. I win2000 kontrolpanelet er der et lille
ikon der hedder "Microsoft mail-postkontor" og øhh.. det virker faktisk
helt fint til opgaven

> Så er det jo klart den ikke kan finde det

Men nu virker det !! Tak for hjælpen.

MVH
Kenneth Pihl

Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 14-03-01 17:26

Hvor finder du det ikon, jeg kan ikke se det i mit Kontrol Panel...?

Jørgen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 14-03-01 17:45

Hej Jørgen

"Joergen M. Joergensen" <kaliffen@kaliffen.dk> skrev i en meddelelse news:98o5vo$5l3$1@news.inet.tele.dk...
> Hvor finder du det ikon, jeg kan ikke se det i mit Kontrol Panel...?

Har du installeret wms fra Win98 CD-ROM ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : N/A

Dato : 14-03-01 10:13

Fra : Heegaard & Partner

Dato : 14-03-01 10:13

> De forskellige mailservere (shareware etc.), man kan hente,
> arbejder de sammen med outlook f.eks. ?
>
> Hilsen torben brøndum

Ja det er til brug for interne beskeder (mails) så jeg fx. kan sende til
anden bruger i virksomheden, hvis fx. han skal ringe til en. Det er netop
outlook jeg vil bruge til formålet.

Der er ingen problemer med at hente POP3 mails hos vores udbyder.

Hilsen
kenneth

Fra : N/A

Dato : 14-03-01 15:34

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 14-03-01 15:34

Hej Torben

"Torben Brøndum" <tbr@henning-poulsen.dk> skrev i en meddelelse news:MbKr6.46$S3.12964@news010.worldonline.dk...

> Installerede du ikke andet end microsoft mail eller hentede du en mailserver
> (shareware) og i givet fald hvilken ?

Kenneth har sandsynligvis installeret MSMail serveren fra en Win98 CD.

> Der er ingen problemer med at hente POP3 mails hos vores udbyder.
>
> Via mailserveren ?

Nej, fra hver enkelt klient (formoder jeg).

> Jeg kan ikke finde ud af hvordan postkontoret oprettes
> og kan derfor ikke i microsoft mail pege på postkontoret. Kan du hjælpe mig
> lidt videre.

Se andre breve i denne tråd, så finder du ud af det.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Heegaard & Partner

Dato : 14-03-01 19:13

Hej igen alle sammen.

Jeg slukkede og kørte, da jeg blev færdig, derfor har jeg ikke svaret nu.

Ikonet jeg snakker om er heller ikke på mine andre maskiner, så jeg formoder
det dukkede op, da jeg havde installeret microsoft mail fra min win98cd.

I er velkomne til at skrive direkte til mig hvis I vil, ellers vil jeg prøve
at lave en gennemgang her i gruppen i morgen, hvis nogen skulle være
interesseret.

Tak til alle der hjalp mig

Hilsen
Kenneth