Tekst i status baren?
Fra : Dan

Dato : 14-03-01 07:14

Hejsa,

Når man holder musen over et link på min hjemmeside, kan man se i
statusbaren for neden, hvor linken peger hen.
Jeg har imidlertid set nogle web-sites, hvor der i stedet dukker en lille
tekst op istedet.

Hvordan laver man det?

TIA,
Dan

Fra : Lars Henrik Andersen

Dato : 14-03-01 07:18

Dan wrote:

> [...]
> statusbaren for neden, hvor linken peger hen.
> Jeg har imidlertid set nogle web-sites, hvor der i stedet dukker en lille

Fx. sådan her:
<A HREF="nyside,htm" onMouseOver="window.status='Skriv din tekst her'; return
true" onMouseOut="window.status='Skriv en standardtekst her'; return
true">Klik her for ny side</A>

All the best!
Lars

Fra : Dan

Dato : 14-03-01 09:46

> <A HREF="nyside,htm" onMouseOver="window.status='Skriv din tekst her';
return
> true" onMouseOut="window.status='Skriv en standardtekst her'; return
> true">Klik her for ny side</A>

Ja, nu er jeg ikke en haj, og jeg kan altså ikke få det til at virke?
Jeg benytte "FrontPage2000" - jeg har prøvet at skrive det det
'onmouseover' i html-fanebladet, men får blot af vide at der er en fejl!

Nogen hjælp?

TIA,
Dan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-03-01 11:09

Ret MouseOver= til MouseOver:.

Fra : Dan

Dato : 14-03-01 12:56

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2nguatseuc24egroq8e7krnf7cki6cs5o1@4ax.com...

Fra : Erik Hansen

Dato : 14-03-01 08:57

On Wed, 14 Mar 2001 06:13:43 GMT, "Dan" <dan@yaws.dk> wrote:

> [...]
>statusbaren for neden, hvor linken peger hen.
>Jeg har imidlertid set nogle web-sites, hvor der i stedet dukker en lille

Jeg ved ikke om det er TITLE du tænke på.?

<A HREF="side2.html" TITLE="Side 2">Side 2</A>

....Erik

Fra : Kjaer og Monsson

Dato : 14-03-01 16:49

Erik Hansen <ehh@post1.tele.dk> skrev:
> Jeg ved ikke om det er TITLE du tænke på.?
>
> <A HREF="side2.html" TITLE="Side 2">Side 2</A>

Den virker vist kun i Opera. (altså det med at title er i statusbaren.)

Hilsen Peter