Streaming en lydfil/flash movie
Fra : Thor Bych

Dato : 14-03-01 06:33

hej.
jeg er oxo rimeligt nystartet indenfor flash, og funderede over, hvordan man
Streamer en lydfil, så man ikke skal loade hele filen, før den starter??
en anden ting er, hvordan laver man en "loading" bar med animation, der
kører mens den loader siden??
mvh. Thor

Fra : Henrik Dahm

Dato : 14-03-01 15:41

God middag!

> jeg er oxo rimeligt nystartet indenfor flash, og funderede over, hvordan
> Streamer en lydfil, så man ikke skal loade hele filen, før den starter??

1). Den gode gamle metode er at indsætte din lydfil wav/mp3 i første layer
og i første frame - Altså een KeyFrame.

2). HUSK LIGE at fravælge LOOP: herefter trækker DENNE KEYFRAME
ligeså langt som lydfilen nu er - feks endtil 3500 framenumber: ergo
således at hele din lydfil kan 'ses' på første layer.

Når du så vælger at loade denne movie (lydfil) starter lyden med det samme -
streaming virker såvidt både på 56k og selvklart adsl.

> en anden ting er, hvordan laver man en "loading" bar med animation, der
> kører mens den loader siden??

Nemt http://www.freehandsource.com/_test/preloader.html
her kan du også downloade fla'en.

Hilsen Henrik Dahm

Fra : Thor Bych

Dato : 14-03-01 15:49

God efterniddag
jeg ville lige sige mange tak for det meget brugbare svare, og hastigheden
hvormed det blev givet.
mvh thor

Fra : Henrik Dahm

Dato : 14-03-01 20:03

Evening!

> jeg ville lige sige mange tak for det meget brugbare svare, og hastigheden
> hvormed det blev givet.

Jaja - vi er alle her for at hjælpe hinanden

PS: Du qouteFucker ved at have hele mit oprindelige brev med i dit svar -
kun folk af den gamle skole kan finde på den slags bevidst

Til sagen : jeg faldt lige over nogle fede enkelte guides for Preloaders
idag, to eksempler der er lettere at gøre selv i løbet af et par minutter.
Det link jeg gav dig før idag var noget lort - det kan du ikke lære en
skid af - derfor:

Simple Preloader with ONE movie loaded to TARGET
If you want a bar, define a rectangle movie in its maximum
size and give it the instancename "bar".

frame 1:
loadMovie("myMovie.swf","myTarget");

frame 2:
// nothing in here

frame 3:
actBytes = myTarget.getBytesLoaded():
totBytes = myTarget.getBytesTotal();

if(actBytes == undefined){ //no information available yet
gotoAndPlay(2)
else if( actBytes < totBytes){
// if you don't want a bar, delete the following line
bar._xscale = actBytes * 100 / totBytes;
gotoAndPlay(2)
}

frame 4:
// ready, go

Simple Preloader with ONE movie loaded to LEVEL
If you want a bar, define a rectangle movie in its maximum
size and give it the instancename "bar".

frame 1:
loadMovieNum("myMovie.swf",1);

frame 2:
// nothing in here