Send mail når database opdates
Fra : Anni Sommer

Dato : 19-01-01 23:05

Hej,
Jeg har lavet en database i frontpage, som brugerne skal opdatere, men jeg
vil gerne have en mail, hver gang der bliver opdateret. Jeg kan ikke få hul
på problemet.

Hilsen
Anni Sommer

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 19-01-01 23:40

Anni Sommer wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Jeg har lavet en database i frontpage, som brugerne skal
> opdatere, men jeg vil gerne have en mail, hver gang der
> bliver opdateret. Jeg kan ikke få hul på problemet.

Hej Anni,

Du kan f.eks. bruge ASP - simpelthen ved at sætte en lille stump kode ind på
den side hvor databasen opdateres.

Find ud af hvilke ASP komponenter din udbyder understøtter (hvis nogen) - her
er koden til en komponent der hedder ASPMail.

Håber det hjælper dig.

Mvh
Jonas

Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
Mailer.RemoteHost = "mail.dit-domæne.dk"
Mailer.FromName = "afsender navn"
Mailer.FromAddress = "mail@dit-domæne.dk"
Mailer.AddRecipient "anni","anni@anni.dk"
Mailer.Subject = "Juhuu - databsen er opdateret!"
Mailer.BodyText = "Jeps - der er en der har skrevet noget"
Mailer.CharSet = 2

if not Mailer.SendMail then
Response.Write " Mailing Failed... Error is: <br>"
Response.Write Mailer.Response
else
Response.Write " sent successfully...<p>"
end if

Set Mailer = nothing